Képrejtvény 2. – A megfejtés

A technika nem csak a képi bemutatást „tréfálta” meg, a végzet elérte a gépemet is. Szerencsére a megfejtés (közreadása) csak részemről késett egy kicsit. Az első jó válasz ugyanis gyakorlatilag még engem is megelőzött, hiszen annyira korán én sem szoktam felkelni, mint ahogy elküldték.

A fotó-téma meglátásakor lelkes izgalmamban én is elkövettem azt a hibát, amitől óva intek mindenkit, aki rejtvényekben gondolkodik. Igaz, ma már nem könnyű olyan feladatot „kitalálni”, amire ne lehessen rájönni valamelyik netes kereső segítségével. Hiszen én is ismerem azt a „klasszikust”, hogy amit nem talál meg a „Google” az nem létezik, ami nincs fenn a You Tube”-n az meg se történt, és aki nincs fenn a „facebook”-on az nem is ember. Szóval a „háztetőn” levő felirattal szinte a megoldási kulcsot is nyilvánossá tettem.

halaszcsarda2.JPGAzért, hogy mégis legyen valami újszerű a bejegyzésben, engedtessék meg egy a „gyerekszáj” rovatba illő történet. Igaz ez egy külön posztot is megérdemelne, de a rövidsége miatt idebiggyesztem:

Néhány évvel ezelőtt „élőben” álltunk a Gellért-hegyen, a Szabadság-szobor lábánál. Egy tízéves forma kisfiú a szülei felé fordulva, az alábbi kérdéssel fordult a hozzájuk. – Az a „bácsi” miért „kite”-ozik az oszlop tetején? – Háááát a mellettünk álló német turistáknak elég nehéz volt elmagyarázni, hogy miért estünk-keltünk a röhögéstől. Lehet ezt egyáltalán ernyős szörfözésnek csúfolni? Bár bennem inkább az fordult meg, hogy a szobor neve „él” e még egyáltalán.