Túró (Rudi) a fületekbe!

A salátatörvényeket általában nem, de egyes kiemelt figyelmet érdemlő jogszabályokat mindig elnevez a köznyelv valamiről. Igaz, ez még csak tervezet, így lehet, hogy a „névpályázat” még várat magára.

Ez a „desszert” nyilván nem ütötte meg az ingerküszöböt – nagyon helyesen. Próbálták ugyan egyes sajtótermékek felhívni rá a figyelmet, – de úgy gondolom – ez nem igazán sikerült. Lehet, hogy a konkrét termékre irányított „hadjárat” nagyon reklám ízűre sikerült, ezért a visszafogottság.

turo_rudi.jpg

A legutóbbi bejegyzésemet így kezdtem: „Sokan polemizálnak azon, hogy mi jöhet a light-cola, az alkoholmenetes sör és a guminő után. Hááááát tessék!” Pedig akkor már benne volt a levegőben a Túró Rudi is. Nem feltétlenül azért, mert „neki” is van „energiatakarékos” változata. Na látjátok, „Ő” is mentes lehet… az ÁFA-tól. Na jó, nem az egésztől, épp csak egy kis „színházi” mennyiségtől.

Próbáltam utána nézni, mekkora hatással lehet ez magára a termékre. Az egyik legismertebb áruházláncnál a 10 db-os családi csomag kb. 2.000,- Ft bruttó. Így nem nehéz kiszámolni, hogy 200 Ft db-ja, ami 158,- Ft + ÁFA (27%-al számolva) Ugyanez 18%-al, 158x1,18 = 186,- Ft Bruttó. Ez 14 Ft spórolás. A 10-es csomag esetén 140 Ft. Nálunk a „gyerek” ugyan szereti – na, jó, mi is – de nem veszünk minden hónapban. Sőt szerintem 2-3 havonta sem. Persze mi nem vagyunk egy „reprezentatív mintavétel”, de szerintem egy „Rudolf-hívő” család költségvetését sem fogja ez az egyébként népszerű termék helyre billenteni. (Még akkor sem, ha a névrokona a télapóval együtt majd „beletojja” a csizmába.) Itt ugye azért nem tapasztalható egyfajta világmegváltás. Talán egyértelmű, hogy a szándék inkább más irányba „terelte” a hír értékét. Akkor ezzel kutyázni akarták a kormányt? Azért ennél komolyabb témák is vannak… Oktatás, egészségügy, stadionok… Ezen „tételek” mellett a töltött csoki rúd lenne az ütőkártya? Hát túrót nektek a fületekbe!

Közelítsük meg a dolgot egy kicsit másképpen. Megnéztem a 187 oldalas tervezetet? Egy túrót! Annyira én sem vagyok önsanyargató, hogy átolvassak egy ilyen dokumentumot, de legalább belelapoztam. A szövegben a terjedelméhez „méltóan” mindenről szó van: előadói, művészeti és sporttevékenységről, Agrár csoportmentességi támogatásról, különféle jövedelmekről, családi kedvezményekről, hagy ne soroljam. A leírásban valóban megjelenik a „Túró Rudi”, de csak példaként. Aki tehát valami különlegességet – úgymond „belekötni valót keresett” – az azért kiszúrhatta. De, hogy ennél fontosabb témái is lehetnek a közéletnek, abban azért biztos vagyok. Ha már valaki ennyire rákattan erre az élelmiszer csoportra, – ami ugye a „kódszáma” (2106 és 1806 vtsz. alá tartozóak) alapján könnyen besorolható, – inkább hozott volna még más példát is. Mert, hogy nekünk földi halandóknak „lukunk” sincs, hogy mi van még ebben a körben.

Olyasmit látok meghúzódni a dolog háttérben, mint nyáron a balatoni lángos ügye. Én kérek elnézést, de az is egy vicc. Nem az ára, mert az kétségtelen, hogy több mint egy hétköznapi piacosnak a költsége. Aki megteheti, hogy egy hétre lemegy, nem gondolnám, hogy minden nap lángoson él. (Én is szeretem, de két nap egymás után már sok belőle.) Aki meg, ha egy napra megy és drágállja, felezze meg a „párjával!”

Szóval, kedves tartalomgyártó „kollégák”. Tudom, hogy unalmas már a fentebb felsoroltakat emlegetni. De van éppen elég „vaj” (ez is egyfajta tejtermék, de a fene tudja, hova kell sorolni) mind kormánypárti, mind ellenzéki oldalon a fülek mögött. Tessenek nyugodtan ezekkel foglalkozni, talán nem fognak megromlani, mint a tejes „cuccok”. Értem én a „színes híreket” is, de azok nálam a pandabocsok születésénél be is záródnak.

Kép: Saját „Rudi”– 14,- Ft-al csökkentve.

üdv: Jumbóka a #Fejszelep, és a #BloggerKépző és az #Mbbkujratöltve ajánlásával