Amit a csomagolás eltakar

A termékek megváltozott kiszereléseit törtszámokkal, vagy százalékosan kifejezve ismerhetjük meg! – már ha megértjük.

Ma már annyi bolthálózat vesz bennünket körül, hogy nem csoda, ha elveszünk bennük. Összekeverjük a neveket, azt se tudjuk, hogy tegnap melyekben jártunk. Nagyon sok termék több áruházlánc kínálatában is szerepel, így ha kifogy egy flakon, ránézésre a jóisten se tudja, honnan származik. Sőt, ha a csomagolás módját „megfűszerezik” valamiféle akciós marketing hadjárattal, ott el is vesztünk. Ééééééés akkor meg is érkeztünk a mai témánkhoz. Sőt, hogy segítőtársunk is legyen a teli kosár hazaszállításához, itt egy speciális szállítójármű: a „szopóroller”. Tessenek felszállni!

roller.jpg

Fejszámoló művész legyen a talpán az a háziasszony, aki belevág a hétvégi bevásárlásba. Pedig megteszik minden alkalommal, mielőtt eljön a szombat-vasárnap. Akciós újság, felugró reklámok, óriás plakátok a WC-papírsor végén. Mire figyeljen elsősorban? A minőségre, a mennyiségre, – egyes termékeknél – a szav. időre?

Nem is értem miért példálózunk mindig a hölgyekkel, ha bevásárlásról van szó. Büszke lehet magára az a férfi, akit nem csak „vízhordókislányként” cipelnek magukkal a feleségek, hanem valós beleszólása is van abba, hogy mi kerüljön a kosárba. Legalább a sör ürügyén. Darabosan legyen, esetleg 6-os pakk, vagy 24-es tálca? Gondolom mindenkinek meg van a stand up-os kedvenc: Neked melyik a kedvenc söröd? Válasz: a rekeszes! Mi persze nagyvonalúbbak vagyunk. Sőt ha lehetne, ott fel is bontanánk egyet, elősegítve a megfontolt gondolkodást.

Jól van, jól van, vegyünk már valamit végre! Ez 1/3-dal több, amaz 20%-kal nagyobb, erre meg még a múltkor 250 gramm volt írva, most meg 200, de a doboza ugyan akkora. Az ára meg egyforma, tiszta „átverés” az egész. Na, nem teljesen azonos a vásárlók megtévesztésével, hiszen oda van írva minden. Ez így igaz, de a kapkodás közbeni szemfényvesztés eszközével mindenképpen bezavarnak bennünket az erdőbe, az tuti! A fene abba a sok matekórába anno. Persze akkor legalább ott volt segítségképpen a számológép meg a függvénytáblázat. Most meg elő az okostelefonokkal és hajrá!

Már sokszor emlegettem, hogy valami bűzlik Dániában. Még akkor is, ha az "Ósön, TECSÓ, Lidli"-féle Bermuda háromszöget felvetve a franciák, az angolok vagy a németek kezdenek csuklani. Hiszen a magyar bolthálózatok is sok külföldi terméket árulnak. Egy kutya ez mind, ha a szebbik arcukat felénk fordítva próbálnak rávenni arra bennünket, hogy csak nekik nyissuk ki a pénztárcánkat. De most végre a hazai jogszabályalkotók is megpróbálnak lépni az ügyben, hogy megvédjenek bennünket a kereskedelmi hiénáktól. Ha már ilyen meglátásaim voltak a múltban, inkább bejelentkezem valami miniszternek. Főleg, hogy lemaradtam a köztársasági elnöki pozícióról.

Ezeknek a politikusoknak akkor is tapsolni „kell”, ha a választások közeledtével felénk próbálnak puncsolni. Ezzel is egy kicsit álca mögé bújtatva a „másféle” intézkedéseiket. Pontosabban ezek hatásait. Pl. hogy a magánellátás felé tereljék a betegeket az állami ellátásból. Vagy… amíg a különféle pénzügyi szakemberek egymással civakodnak, ismét elszabadul az EUR/HUF árfolyam.

Jönnek tehát az újabb tájékoztató táblák, hogy a vásárlók mire figyeljenek a boltokban, mely termékek csomagolási „szokásainak” megváltozása, milyen ár/érték arányt képvisel. Fókuszáljanak arra, hogy a mosószerek koncentrátuma miképpen arányos a doboz telítettségével. Ugye, hogy a még a kémiai ismeretekre is szükségünk lesz. Persze, hiszen van a „másik nagyonnnemszerettem” tantárgy is. Így az utántöltő adag mennyiségét is meg kell vizsgálni a pumpás fejűvel szemben. (Közben még a gyereknek is elmagyarázni, hogy miért is érdemes tanulni…) Azért az oktatásnak is van jövője, pl. a csomagolás technikusok vagy a formatermezők most előnybe kerülhetnek. Ugyanis áprilistól Magyarországon 8x5 centiméteres matrica jelzi, hogy „Vigyázzon, a termék kisebb lett!” Na, ezt a vaníliás cukornál nem lesz egyszerű megvalósítani.

Vigyázni kell az újításokkal, ötletekkel, és amint látjuk, itt sem mindegy, hogy melyik oldalon állunk!

Kép: Pixabay montázs!

Üdv: Jumbóka a #Fejszelep, és a #BloggerKépző és az #Mbbkujratöltve ajánlásával.