Már a zsepi sem százas

Egymás között beszélgetve sokszor utalunk arra, hogy nem vagyunk tökéletesek. Persze azért közben mindig a másik félre gondolunk, hogy nem egészen 100-as. De a napi életben ez a szám nem mindig a tökéleteset jelöli, lehet ez például csomagolási egység is. A papír zsebkendő „nagyobb” kiszerelése például olyannyira beépült a tudatunkba, hogy automatikusan úgy küldjük le a gyereket a boltba, hogy hozzál már egy 100-as "pézsé"-t. Különösen nagy hasznát vesszük ennek ilyenkor a nagy allergiaszezon kezdetén, de említést tettem már szükségességét a régebbi mozis élménybeszámolók egyikében is.

Ezeken a gondolatsorokon végigfutva, már nem is érzem magam annyira hülyének, hogy egy klasszikus termékbe vetett hitem dőlt meg egy pillanat alatt. Évek óta automatikusan rakom a kosaramba, mélyrehatóbb vizsgálat nélkül. Valamelyik reggel aztán selejteztem a zsebemben összegyűlt blokkokat, és teljesen véletlenül pillantottam rá az egyik félbehajtott papírdarabra. ZEWA D.NORM.PZS 90DB. Egy szempillantás alatt felugrottam, és automatikusa hátam mögötti kupacra pillantottam. Szemügyre vettem a csomagot, és „megnyugodtam”.

zsepi2.jpg

Legalábbis abban a tekintetben, hogy nem vertek át a kasszánál. Azt kaptam, amit fizettem. De valahogy mégis hiányérzetem támadt. Nem a 10 db zsepit hiányoltam, nem, dehogy. Még csak nem is az a néhány forint hiányzott, amit kivetítettem a 100 db-ra – főleg, hogy akciós termékről beszélünk. Inkább azon búslakodtam, hogy valamiféle marketingharc áldozata lettem. Nem a klasszikus átverés esete, sőt még csak nem is megtévesztés, csak a sokat emlegetett retró-világ ment összébb.

Na, jó, majd pityogok egy kicsit. Bár már ezzel is spórolnom kell, mert nem lesz elég zsepim, hogy felszárítsam a könnyeimet. Sőt, ebben a bolondos márciusban majd arra is vigyázni kell, hogy meg ne fázzak. Hapci! Na ugye, megmondtam. Egészségemre!

Címkék: közélet