Nemesi cím egy hétig

Az elég nagy baj mindenkinél ha beteg, már önmagában is. Különösen ha állapota kifejezetten rossz, ráadásul nehezen gyógyuló, vagy szélsőséges esetben gyógyíthatatlan. Mindegyikre látunk példát a Covidtól függetlenül is.

Hagy emeljem ki a legfontosabb mondanivalót. Ha valaki a betegségét kifejezetten az anyagi haszonszerzés céljából „reklámozza”, ezt valamiféle „erényként” tünteti fel, az etikátlan, gusztustalan és akkor még nagyon finom voltam.

covidteszt1.jpg

Az nem kérdés, hogy egy ilyen világjelenséggel kapcsolatban mindenkinek van véleménye, hiszen az elmúlt 2 évben mindenki szert tett egy on-line covid diplomára, így természetes, hogy gyógyító-, vagy legalábbis megmondó emberként jogosan oszthatja az észt. /ez nem egy idézet – legfeljebb magamtól – de nem láttam más módját annak, hogy egy ekkora mondatot aposztrof-jelek közé szorítsak…/

Korábban a celebséghez elég volt „elveszteni egy mobilt” benne a legféltettebb kincsünket a – mezítelen testünket – ábrázoló fotókkal, amelyek „természetesen tök véletlenül” láttak napvilágot egy feloldhatatlan (vagy legalábbis annak hitt mobilból.)

covidteszt2.jpg

Azzal, hogy nekem is meg volt a Covid, legalább az az „előnyöm mindenképpen meg van”, hogy nem látatlanban osztom az észt a témában. Nem emeltek ugyan nemesi rangra, és mint a fotó is mutatja, nem lett kék a vérem. Na, nem kell megijedni, nem lesz részletes beszámoló. Sőt még csoda-recepteket sem osztok meg, sem pénzért, sem ingyen. Azt meg mindenki döntse el maga (az írástól is függetlenítve) hogy miért éppen most kerül ismét célkeresztbe a vírustesztek ára. Nekem azért, mert most kaptam el, most teszteltem. Beteg lettem, otthon voltam, meggyógyultam, minden megy tovább DE…!

Emlegettem már korábban, hogy hamvas „lánykorunkban” hogy örültünk volna legalább egy osztrák nagybácsinak, nem hogy egy közvetlen családtagnak, aki a „süllyedő kapitalizmusban” tengeti életét. (Most meg onnan segíti a virágzó Magyarországon a „jólétben” szenvedő rokonokat.) De most mivel tudná támogatni az itthoniakat egy „távoli” leszármazott, ami hasznos, és nem mellesleg (itthon) túl drága? Természetesen COVID teszttel! Akinek vannak kinti rokonai (és mindenkinek vannak) tudja, hogy 1-2 Euro-ért hozzá lehet jutni. Egy jól összeválogatott csomag a postaköltséggel együtt kerül annyiba, mint itthon egy db. Ha meg úgyis jön valaki haza, (mert azért megoldják) akkor még a szállításért se kell fizetni. Hiszen ma neked, holnap nekem… Mert azért működik, hogy valamit a jó cél érdekében is megoldanak „okosban”.

Értem én, hogy nem kértük a „rothadó nyugat” által felajánlott teszteket, hiszen úgyis kidobnánk. (Ezt nem érné meg tovább adni a „szegényebb” régióknak, hiszen ebből nem lehet hasznos húzni.) Az élelmes magyarok meg úgyis megoldják. Meg hát! De, hogy még mindig erre építjük (építik) a jövőnket ez „normális”?

Köszönet mindazoknak, akik segítették az átmenetet. Most tovább keseríthetem az életüket!

Kép: Saját

üdv: Jumbóka a #Fejszelep, és a #BloggerKépző ajánlásával