Sarokba szorított karácsony

 

Bármennyire is gyorsan telt el a 2011-es esztendő, többször sikerült olyan termékekbe belefutni, amelyektől – finoman szólva – égnek áll az egyre inkább őszülő hajam. (Buborékot köp(ül)ő medence, víz alatti mp3 lejátszó, vagy akár a melltartó-tartó.) Sőt, a múlt karácsonykor a szó szoros értelmében is sikerült „felfegyverkezni” egy épületes baromsággal. (Itt olvasható, ha valaki lemaradt volna, a legutóbbi szeretetünnepről.) Kérdezték is az ismerőseim, hogy mennyi időt töltök ezeknek a magasztos témáknak a felkutatásával. A válasz egyszerű, semennyit. Belefér a hétköznapokba. Csak egy kicsit kell más szemmel nézni a világot. Vagy, mint a mai téma is bizonyítja – elég a facebook-ot lesni, mert a képet onnan „loptam”. Lapozz csak tovább...!

 

Sarokkád, sarokcsiszoló, sarokszekrény, sarokülő garnitúra. Szép lista, akár a Jézuskának is íródhatott volna. Hiszen ki ne örülne, ha a felsorolás bármelyik eleme megjelenne a karácsonyfa alatt. Itt álljunk is meg egy pillanatra! Ti milyen karácsonyfát álmodnátok az emlegetett termékek fölé. A megoldás kézenfekvő. Sarok-fenyő! Természetesen műanyagból, ráadásul a mai lusta világhoz alkalmazkodva, fém talpazatba szerelve. Máris kész a „tescogazdaságos” termék. Még csak különösebb reklám se kell hozzá, csak oda kell tenni egy „normális” fenyő mellé. Látható, hogy az eredeti egy bonyolult, nagy helyet foglaló, sok szaloncukrot igénylő „szerkezet”. Hogy miket nem akar a nyakunkba sózni az angyalka. A megoldás tehát: Akciós SAROK MŰFENYŐ FÉM TALPPAL 2490 Ft-ért. Már megint egy volt kollégám szavai csengenek a fülembe: „Állatok ez emberek!”, vagy ahogy nálunk az Alföldön mondják: állatok az embörök…

Tudom, tudom, már többször leírtam, lehet, hogy csak én vagyok fordítva bekötve. Ez meg talán egy újabb bizonyíték erre. Vizsgáljuk meg, mi történt valójában! Beérkezett a rendelt áru valamelyik nagykerbe. (Honnan, honnan cseszd meg, hát Kínából! – csak azért nem írtam csúnyábban, mert mégis csak a szent ünnep közeleg…) Tételezzük fel, hogy „átsiklott" az ottani MEO-n. Az itteni kereskedő, meg mit kezdhetne vele? Reklamálni nem lehet, mire menne vele így a messze távolból. (A „kis” kínai meg úgyis megvonná a vállát, hogy ki nem sz@rja le…hmmm – tudom, karácsony…) Mit tesz erre egy ügyes marketing menedzser? Adjuk el akciósan, a hülyének is megéri! És tényleg, milyen igaza van! Isten bizony, holnap bemegyek a főnökömhöz a legújabb ötletemmel. Beadom újításnak, hogy a selejtet hogyan lehetne értékesíteni. Leharapom a „Túró Rudolf” végét, és egy kis marketinggel eladom akciós „tórórudinak” DNS-mintával…

Emlékezzünk a szép gyermekkorra. Nem csak az ünnepnapokat kellene szeretetben megélni. Bár sokak számára már csak emlék, de nekik sem feltétlenül ünnep erre emlékezni. Milyen „jó” is volt a sarokban állni… De könyörgöm, ez a szerencsétlen fa mit követett el…?!

Persze nem minden arany… ami a facebook-on megjelenik. Éppen ezért, mielőtt ezt az egész agymenést „papírra” vetettem volna, megkérdeztem egy barátomat. Nem lehet, hogy ez is csak egy „Médiahack”? Nem, jött a válasz – mert a hekk az egy hal… és az is karácsony kelléke. Nem volt több kérdésem…