A tojás lelke – 100 szóban

tojas_oh.pngA blogon rendszeresen beszámolok egy számomra nagyon kedves játékról. Most csak a legutóbbi fordulót linkelem vissza, de a rendszeres olvasóim már tudhatják, miről van szó. (Persze ez alapján az újak is megtalálnak minden fontos információt.) A mostani kiírásnak – pontosabban az én szereplésemnek – van egy negatív kicsengése. Elszúrtam ugyanis a pályaművet, kihagytam belőle egy nagyon fontos szót. Mivel a kiírásban szerepel, hogy nincs javítási lehetőség, így buktam a projektet. Sebaj, a játék attól szép, hogy vesztesek is vannak, egy ilyen hiba bizony egyenes ágon kiesés. (Az ominózus nem szót külön színnel kiemeltem. Igen, a blogolás egy őszinte műfaj, így ez itt bőven belefér.)

Az ötletgazda ezúttal is az aranymosás:

Feladat: Mutasd be a tojásdíszítés folyamatát a tojás szemszögéből.
A tojás formálhat véleményt
– arról, milyen érzés szerencsés/peches kiválasztottnak lenni és hímes tojássá válni
– a választott díszítési módról, annak részleteiről (színek, formák stb.)
– a díszítés sikeréről
– a kellemes/kellemetlen hatásokról, amik érik
– a személyről, aki a díszítést végzi

A lényeg, hogy az eredmény ne pusztán tényközlés legyen, ruházd fel a tojást egyedi hanggal, saját egyéniséggel.

Izgatottam készültem ARRA a napra. Persze, hiszen tudtam, hogy ez lesz az első, a soha vissza nem térő alkalom. Egyetlen mentségem az lehetett, hogy én nem tehettem semmit. Mondhattam volna, hogy én vagyok a kiválasztott, de ez a több ezer sorstársam mellett eléggé álszent dolog lett volna. Elérkezett az a bizonyos nap. Nehezen törtek be, de utána már csak egy laza mozdulat kellett, hogy a …hártyám is átszakadjon. Egy erős fújást éreztem, aztán mindketten megkönnyebbültünk. Próbálták még színekkel feldobni a napom, de hamar rájöttem, hogy ez már csak máz. Úgy éltem meg, mint egyes emberek, pedig fordítva kellett volna történnie.

Igaz, nem az én tisztem, de azért engedtessék meg egy kis összegzés. Végigolvasva a pályaműveket, elég sok a negatív kicsengésű írás. Oké, a tojás szemszögéből kellett láttatni,és ez nem feltétlenül sikertörténet. De, ugye mint minden, ez is nézőpont kérdése. Ezt a nézőpontot az írók képviselik!. Remélem azért ennél mindenkinek vidámabban telik a húsvétja.

A kép innen: pixabay