Szokatlan örökség – „kaptam” egy bloggercsoportot

Ez az írás kifejezetten célirányos egy közösség felé. Azoknak, akik a „bloggerség” magánya ellenére egy csoport tagjai. Jelezve, hogy emberként mégiscsak társas lények.

Mire is akkor ez a nagy nyilvánosság a külső szemlélők felé? Hagy jöjjek elő egy (elferdített) klasszikussal. A blogger is volt ember.

Finoman csepegtettem már néhány „apróságot” a bloggervilág rejtelmeiből. De olyan is volt, amikor keményen kiálltam a „sorstársaimért”, hogy igenis tessenek komolyan venni őket! Az „ilyen-olyan válság” ugyan bennünket is megsarcolt, de mint a mellékelt példa is mutatja: Köszönjük, megvagyunk! A kíváncsiskodóknak pedig itt egy újabb lehetőség a bepillantásra.

mbbk_admin.jpg

Szokatlan felkérést kaptam néhány napja a „fecebook”-tól.: Elvállalnám e az egyik ismert bloggercsoport adminisztrátori feladatait. Kissé kétkedve ugyan, de rábólintottam, nem utolsó sorban a kíváncsiság miatt. Mivel a szerepkör szinte teljesen idegen a számomra, ráadásul a tagság is jórészt ismeretlen volt, így gyorsan feltettem egy körkérdést. Megígértem, hogy meghallgatom az első reakciókat, és akkor megtartom a székfoglalót. Nagyon nem lepődtem meg, hogy csak néhány válasz érkezett, ezek azonban kedvesek őszinték voltak, így elég hitelesnek tűntek. Nos, az ígéret szép szó… írni-olvasni úgy jó!

A bennfentesek tudják, hogy a Magyar Bloggerek & Blogkedvelők Közössége ***REUNITED*** csoportot Hujber Zsuzsanna, Suz'n alapította, ő azonban 2021 nyarán, nagyon fiatalon elhunyt. Volt ugyan segítője a csoportban, de úgy tudom, ő kilépett. Mivel a csapat így „admin” nélkül maradt, ez feltűnt a facebook-nak is. Valószínűleg a felépítésnek vagy a szabályzatnak köszönhetően a közösség nem maradhat vezető nélkül, így a tagok között próbáltak felkérni valakit a feladatra. Volt, akit nem is kerestek, de olyan is, akit megtaláltak, de elutasította a felkérést. Így jutottak el hozzám. Azt is csak valószínűsítem, hogy ha senki nem vállalta volna, akkor megszűntették volna a csoportot. De ezen lépjünk is túl, hiszen ez a döntés már megszületett.

Az első konkrét dolog, amit megemlítek, sok mindent meghatároz, sőt egy kicsit meg is magyaráz. „Sajnos” én egy munkamániás vagyok. Ugyan az „angol tudósok hivatalosan” még nem állapították meg, de pont elég az, ha én tudom. Ráadásul egy termelő vállalatnál, egy fémipari cégnél dolgozom, aminek számomra különleges jelentősége van. Hogy emellett hogyan van időm bejegyzéseket írni, magam sem tudom…

  • Így egyelőre nem tervezem a Bloggerközösség oldalát, szabályzatát megreformálni. Sőt most még konkrét programokat, eseményeket sem szervezek, pályázatokat sem írok ki. A legfontosabbnak azt tartom, hogy a felület megmaradjon.
  • Viszont ha valakinek van ötlete – akár az előbb említett felvetéseket illetően – nyugodtan írja meg a csoportban.
  • Tovább megyek. Ha valaki szeretné a csoport irányítását átvenni, erről is lehet beszélni.
  • Én egyelőre egy lehetőségként tekintek a feladatra, amely még később „akármire” is jó lehet.

Azért van néhány alapelv, illetve intézkedés, amelyeket kérem, hogy olvassatok el, illetve tartsatok be!

  • Az eddigi működési szabályzat továbbra is érvényes. Néhány dolgot azért külön kiemelek.
  • A kulturált, értelmes beszélgetéseknek mindig van helye. (Hogy a saját felületén – blogjában – ki, hogyan kommunikál, az már egy más tészta, de a szélsőségeket kéretik ott is mellőzni!)
  • A blogok témáját tekintve: fő a változatosság, így természetesen (szinte) minden belefér!
  • Továbbra is várjuk a friss bejegyzések linkjeit, de ne felejtsetek el egy kis kedvcsináló bevezetést írni!
  • Tagként lehetőleg személyesen legyetek jelen, valós, hiteles profillal.
  • Kérem, hogy cégként, üzleti vállalkozásként továbbra se lépjetek be, ez magával hordozza azt is, hogy marketing tevékenységet ne folytassatok a csoportban. Az egyéni belépés után a bemutatkozásban meg lehet említeni, hogy mivel (is) foglalkoztok, de a további részleteket a körön kívül kell megbeszélni.
  • Csak olyanok léphetnek be, akik a csoportszabályzatot elfogadják!
  • Átnéztem a jelentkezők listáját. Akik néhány hete jelentkeztek, azokat befogadtam. A régi kérelmezőknek pedig írok, hogy fenntartják e még a kérelmüket, illetve fogadják el az említett szabályzatot.

Végezetül hagy említsek meg valakit, – legalább „álnéven” – ő Ada, szerintem sokan ismeritek, a Bloggerképző alapítója. Neki nagyon sokat köszönhetek, ami a munkásságomat illeti. Ebből építkezem továbbra is.

Akinek ezután is csak a magány segíthet abban, hogy kitárulkozzon, az tartsa meg ezt a jó szokását! Aki viszont társaságra vágyik, aktivitásával jelezze, hogy itt van!

Kép: MBBK

üdv: Jumbóka a #Fejszelep, és a #BloggerKépző ajánlásával