A hír szent, a vélemény szabad(on szárnyaló)

(lépcső)Házon kívül

(lépcső)Házon kívül

Ötajtós gyereket lízingre

2019. július 03. - Jumbóka

Egy apának a legnagyobb büszkesége a gyermeke. Nyilván jól esik vele tündökölni, de bármennyire is szeretné, nem lehet mindig kitenni a kirakatba. Pedig egy egész éjszaka munkája van benne – ami valójában csak néhány perc, de ekkor már ki emlékszik erre. Legfeljebb anya, ő még biztosan, főleg ha még arra is volt lehetősége, hogy az időt mérje. De lépjünk ezen túl, hiszen ahogy érkeznek az újabb „jövevények”, az apai érzés mindig megújul, erősödik. A harmadik után viszont kitörhet végre a férfiből a feltűnési viszketegség, és ezt igazán megmutathatja a kirakatban! Jöhet ugyanis az „igazi” szerelemgyerek. Négy kereke van, 7 ülése, és 5 ajtaja, amit – nem illik ugyan, de még – be is lehet csapni!

opel_7ules.JPG

Még mielőtt valaki az átvitt értelemben való becsapásra gondol, próbáljuk megközelíteni pozitívan a dolgot. (Ha nem megy, segítségül hívhatjuk a + jellel ellátott gömbszerű üveget!) Kormányunk ugyanis (nem, nem az autóé hanem az országé) arra gondolt, hogy aki valami okból még nem vándorolt ki, annak egy kicsit húzgáljuk már el a mézesmadzagot (jelen esetben a benzincsövet) az orra előtt. A – szokásos – hosszas tanakodás után ugyanis a hét elején napvilágot láttak annak feltételei, hogy miképpen juthatnak (juthatnának) álmaik csodaautójához azok a nagycsaládosok, akik egyszerre indulnának útnak a teljes személyzettel. Ne vitassuk el, örömteli a kezdeményezés, és várjuk a biztató folytatásból adódó eredményeket. De azért ne felejtsük el, hogy nem egy széles réteget céloztak meg. Ráadásul a támogatás ellenére sem mindegyik család teheti meg, hogy bevállalja ennek a lehetőségnek a rájuk maradó – nyugodtan mondhatjuk – nagyobbik részére vonatkozó terheit.

Mi vezérelhette akkor „nagyra becsült” döntéshozóinkat, hogy pont ezt a szegmenset célozták meg, így a választási kampány kezdete előtt? Minden bizonnyal benne volt a pakliban, hogy az autózás olyan téma, amire mindenki felkapja a fejét. (Vagy az öklét.) Vezetni ugyanis bárki tud. Az anyázós, mutogatós, beszólós, kormányrángatós rész legalábbis mindenkinek megy, hiszen ez a vérünkben van, vagy legalábbis ennek lehetősége az öröklésre. Szerencsére én azok közé tartozom, akik nem ilyen nagycsaládosokkal találkoztak. De tudjuk, hogy ebben a „kategóriában” sem mindenki egyforma.

Na, de továbbra is a jó oldalát nézve a dolognak… Örüljenek az autókereskedők is, hiszen a lassan növekvő forgalmukon talán segíthet az érintett kategória statisztikai mutatóiból készülő diagramm felfelé görbülése. Ennél jobban már csak a bankosok szája ivelődhet a mosoly irányába, mert a meginduló hiteláradatból ők tán csak nem jönnek ki rosszul. Azon (volt) honfitársainknak, akik e csodás hír hatására mégsem indulnak haza csapatostul, tulajdonképpen ez is jó dolog. Hiszen azokban az autógyárakban, ahol ők dolgoznak, továbbra is lesz megrendelés. Legalább szeretettel gondolnak azokra, akik kalandvágyból itthon maradtak.

Kép.: innen

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsohazonkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr2114923422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancsibacsi 2019.07.05. 13:26:59

@chrisred: Ha a devizahitelesek az utcára kerültek volna - bal oldali kormány esetén ez lett volna a megoldás - akkor a sok munkanélkülit nekünk kellene eltartani. Orbán segített nekik A BANKOK pénzéből úgy, hogy azért fájt ez nekik eléggé, de nem lettek csövesek. Ettől jobb megoldás simán nem volt a helyzetre.

GABOR 2000 2019.07.05. 13:27:39

@Fülig José: volt egy szabad délelőttöm, olvastam, írogattam, most megyek dolgozni. Kellemes további gyűlölködést, hátha gazdagabb leszel tőle...

chrisred 2019.07.05. 13:29:39

@KovyZoly81: Nem semmi devizahitelt vehettél fel, ha ilyen szinten kerestél, és a törlesztőrészlet a fizetés 120%-ára emelkedett.

Nem téged hasonlitottalak a cigányokhoz, hanem az idézett felfogást.

Azt meg felejtsd el, hogy bármiféle kompenzációban kell részesülnöd azért, mert adót fizettél. Az adófizetés kötelezettség, nem befektetés. Nekem anno másfél évet vettek el az életemből a katonai szolgálattal, ezért soha semmilyen viszontszolgáltatást nem kapok. Azért vonultam be, mert magyar állampolgárként kötelező volt.

Fülig José 2019.07.05. 13:30:23

@GABOR 2000: nem úgy van, hogy a fideSSfanok gyűlölködnek 0-12-ig brüsszel, zunió, soros, lmbtyq, lippsi?
(12-24 ig meg rettegnek?)

Metálvörös 2019.07.05. 13:44:15

@KOVYZOLY81: "megszabadított a fizetésem 120%-ra megemelkedő frankhiteltől, segített házat venni" most akkor mire vetted fel a frankhitelt, ha utána vettél házat?

Muzsikok közt 2019.07.05. 13:53:27

@jacint70: igen, a keeskedo abban erdekelt, hogy ne adjoin el autot

szamaritánus 2019.07.05. 13:54:45

@Adam Makkos: te mi a kurva anyadrol ugatsz? milyen tobbseg? a munkakerulo cigany szapooritogep, a mamahiteles hipszter, a semmirekello alkesz?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 13:55:47

Amúgy a lakásárak sem emelkedtek a CSOK miatt ugye?:))

Muzsikok közt 2019.07.05. 13:59:26

@jacint70: az nagyon jo Lenne, csak az allam nem Hulye, afa-bevetele csak up auto Utan van

Vesznek vmit 7 millaert, afaban visszamegy az egesz tamogatas. Persze ettol Meg jo hogy van, ha nem Lenne jo, nem vennek igenybe, akkor Meg minek a hiszti?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 14:04:06

Egyébként az ötlet nem rossz csak nekem első hallásra kevésnek tűnik a 2,5 millió.Viszont nem tudom mennyibe kerül egy ilyen autó.
Mondjuk mindenki tudja,hogy rühellem vikiéket de ez a családtámogatás még elfogadható is lenne.
Azért a 3% jó intézkedésért viszont nem fogok rájuk szavazni.

Muzsikok közt 2019.07.05. 14:05:13

@Adam Makkos: egyelore a gyerektelenek is Kapnak nyugdijat, Amit valakinek ki kell Termelni. Igy nyugodtan tamogathatjak a mas gyereket, akiknek nincs. Ez teljesen pragmatikus, alternativaja nincs. Hacsaknem a sorvadas a cel.

erol 2019.07.05. 14:06:13

@szamaritánus: Ja, mindenki büdös alkesz, cigány, semmirekellő, hipszter akinek nincs pénze ilyen kocsikra, de te úriember vagy, hasznos tagja a társadalomnak stb. Szimpatikus gyerek vagy, tényleg. És szerény is.

KovyZoly81 2019.07.05. 14:06:28

@chrisred: Budapest Bank 78e Ft kezdő törlesztőrészlet. 6 év alatt felment 250e-re, amikoris a fizetésem netto 220 körül volt. Csak azért nem haltunk éhen, mert akkor pont feleségem is dolgozott és szüleim is tudtak adni.
Amúgy pedig nem kompenzációt várok. De ha valakik a be nem fizetett adójukból milliárdosként élnek, akkor hadd éljek a befizetett adómból kicsit jobban.

@Metálvörös: BB szabfelhasználású hitelből vettem az első házamat. Abból menekített ki Viktor. Utána ebből a házból a használt csok segítségével lecseréltem egy panelre. Ezt 2 éve eladtam, és jelenleg lakáshitelből és a csokból van egy újépítésű házam. Ha elsőre bonyolult lett volna.

Adam Makkos 2019.07.05. 14:14:34

@KovyZoly81: Persze, ha adnak fogadd el. Örülök neki, hogy van 2,5+ milliód 7 személyes kocsira. Meg (nem irtad, de talán) még 30 milliód, hogy a CSOK-ot is ki tudd használni. Tudod a legtöbb embernek nincs. Nekem sem. Nem kapom meg ezt a kedvezményt sem autóra és 2 gyerekkel a CSOK is csak 700 ezer, ha nincs pénzem épitkezni. Tényleg nem gond, ha elfogadod. Ne zavarjon, hogy másoktól veszik el. Zavazz újra a fideszre, hogy segits fenntartani ezt a fél országot kisemmiző rendszert.
Aztán ha véletlenül mégis fellázad a többség, gondolom nem fogod bánni azt sem, hogy okot adtál a "csürhének", hogy rajtad is vegyenek elégtételt

KovyZoly81 2019.07.05. 14:15:23

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: két tök különböző dolog. A lakásárak részben a borzalmas nagy kereslet, részben a munkaerőhiány miatti magas bérek, részben a csok miatt szálltak el. Viszont a lakásárakkal szemben mondjuk egy autónak kötött ára van, mert amit megveszel Németo.-ban 25e €-ért, azt itthon nem tudod eladni 33e €-ért. Lakást viszont muszáj vagy itt venni, nem mehetsz Montenegróba, mert ott olcsóbb.
Csak a saját példámból tudok kiindulni, a tavaszihoz képest a Citroen speciel olcsóbb lett. Hogy hosszú távon mi lesz, az persze más kérdés.

Muzsikok közt 2019.07.05. 14:18:53

@Adam Makkos: persze, majd fellazad a “tobbseg”

Hacsaknem

KovyZoly81 2019.07.05. 14:22:41

@Adam Makkos: nem volt 30 millióm, ha megnyugtat. Csak jókor adtam el a lakást és foglaltam le az újat, még a nagy bumm előtt. Viszont most van 15M hitelem. Meg egy relatív jól kereső állásom.
A többség alatt amúgy kit értesz? Mert a szavazáson a többség a fideszre szavazott, vagy szted aki otthon maradt az mind fletó és karigeri párti és ők majd jól fellázadnak (majd ha nem süt a nap/nem esik az eső)??
Érdekes dolog ez a többség... Online mindig mindenhol csak a háborgásokat olvasom, ehhez képest elenyésző számban látok olyan embert, aki szerint van alternatíva. Kivéve apukámat, aki szerint mindenre fletó a megoldás. :(

Adam Makkos 2019.07.05. 14:27:01

@GABOR 2000: Köszönöm, hogy kifejtetted a társadalmi üzenetét. Nem mintha értem volna. A társadalmi hasznára mondtam, hogy közelit a nullához. Az üzenet vilgágos: azt mondjuk, hogy segitünk, szavazz ránk. valójában nem segitenek, csak keveseknek. Sajnálom, hogy tőlem kell megtudnod, de ezzel most megint nem sikerült rávenni az embereket a gyerekvállalásra. Ha egy nő nem mer szülni, mert bölcsöde hiján nem fog tudni visszamenni dolgozni, vagy a munkahelye csak feketén tudja foglalkoztatni a magas terhek miatt, akkor az első sem fogja megszülni, nemhogy hármat. És ezen az sem segit, hogy az állam kifizetni neki a kocsi árának a felét.
Ezt csak propaganada.
Fidesz-KDNP: 2 824 551 szavazat. Az ország negyede zavazott rájuk, ez nem 52%, de nem is 66%. Nagyon sok butaságot mondtál. Próbáld meg átgondolni, amit a pártban a szádba adnak, nem csak bemagolni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 14:31:28

@KovyZoly81: Az tény,hogy mindenhol ugyanannyiért kell adniuk,max. a helyi adók változtatnak az áron.

Yossarian_M 2019.07.05. 14:33:54

Te idiota blogger! Par evvel ezelott meg a Dunaba lottek volna teged es a seggedet nyalo kommenteloket is. Megerdemelten

Muzsikok közt 2019.07.05. 14:37:38

@Adam Makkos: Igy van, ezert szerepel a fidesz katasztrofalisan a valasztasokon, mert keveseknek segit csak

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 14:38:13

@Yossarian_M: Itt csak a te fajtád nyalja orbán gazdi seggét!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 14:40:23

@Muzsikok közt: fidesz és a választások:hagyjuk.:))
Ma meg biztosan díjazza a munkáltató,ha beteg a gyerek és nem tudsz bemenni dolgozni.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.05. 14:40:37

@Adam Makkos: Rengeteg új bölcsöde épül..Az óvodában pedig ingyen lehet étkezni..

Muzsikok közt 2019.07.05. 14:46:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Lasszoval fog a munkaltato akarkit, akinek keze laba van. Ez az anyak helyzeten is javit.

De ez egy nagyon osszetett kerdes, ami szamomra nyilvanvalo, hogy a penz nem oka ennek. Mind2 nagymuter felnevelt 3 gyereket, egyikuk se dolgozott. Egy fizetesbol, sokkal csorobb orszagban. Megoldottak.

Kivlov 2019.07.05. 14:52:51

"De azért ne felejtsük el, hogy nem egy széles réteget céloztak meg."
Nem is az a cél, hogy az Állam (azaz a többi adófizető) vegyen autót mindenkinek, akinek gyereke van. Felejtsük már el az állandó maroktartást.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 14:57:38

@Muzsikok közt: ööö meg nyugodtan ki lehet rúgni bárkit,mert a többi hülye majd megcsinálja a termelést.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 15:03:03

@Muzsikok közt: Ja.Meg régen csak a zsíroskenyér volt...még valami?

felső határ nincs 2019.07.05. 15:15:17

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: csak most nem rugnak ki senkit, ellenben lasszoval fogjak a ciganyt meg az ukrant is

Mirror beszelsz?

felső határ nincs 2019.07.05. 15:16:21

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: van aki a fejet Tomi, van aki a gyereket

Szerencsere, a kormany az utobbiakat tomi

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 15:18:52

@felső határ nincs: Haver!Ne akard megmagyarázni!
Tudom miről beszélek.

felső határ nincs 2019.07.05. 15:21:16

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: tehat az a baj, hogy a kormany azoknak fizet, akik a zsiroskenyeret s jovobe fektetik?

Akkor a lipsik neked idealis valasztas. Ok meg hitelbol is megetetnek, csak szavazz rajuk.

GABOR 2000 2019.07.05. 15:24:26

@Adam Makkos: Képtelen vagy elhinni, hogy vki önszántából, bíztatás és kézenfogás nélkül jön erre a konklúzióra... épp ésszel felfoghatatlan, hogy képesek az emberek belekötni egy ilyen kezdeményezésbe. Azt kívánom, azok is tudjanak élni vele, akik itt köpködnek rá.

chrisred 2019.07.05. 15:25:44

@Adam Makkos: Ebben a számban a külhoni levélszavazatok is benne vannak.

chrisred 2019.07.05. 15:29:23

@KovyZoly81: Ennyire nem kívántam belemenni, nagyjából nekem is ennyi volt a nettóm. Érdemi, tízezrekre rúgó különbség 400-500 ezer forint bruttónál kezdődtek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 15:38:27

@chrisred: Hát amikor vikiék jöttek azért nekem lett tízezres mínuszom,pedig nem volt 4-500 ezer bruttóm.

teéjesenmindegy 2019.07.05. 15:39:40

@chrisred:
"nálunk az átlagember nem cseréli le 3-4 évente a kocsiját, hanem 15-20 évig nyűvi."
Na, fuss ennek a marhaságnak neki még egyszer.
Szóval az okos fejed szerint az átlegember megveszi az új autót (max futamidő 5 év részletre) aztán benne ül 20 évig? Normális vagy?
Elmondom, hogy mi van. Aki új autót tud venni, az 4-5 év után lecseréli újra, aki 5 évest tud venni, az 10 évesen cseréli le, aki meg 10 éves kocsit vesz, az 5-7 év múlva szétesik alatta.

chrisred 2019.07.05. 15:45:12

@teéjesenmindegy: Kezdjük azzal, hogy benne volt a mondatban, hogy átlagember. Nálunk a családban két autó van, az egyik 16, a másik 15 éves, és még egyik sem esett szét.

chrisred 2019.07.05. 15:49:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Izé, a különbséget az emelkedésre értettem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 15:51:16

@teéjesenmindegy: "Kovács úr 26 év után megvette élete második autóját."
Jó tudom ez régen volt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.05. 15:53:54

@chrisred: Azt én tudom,de nekem akkor a fizetésemhez képest jelentős mínusz volt és messze kevesebbet kerestem a 4-500 bruttónál.
Mindjárt jönnek az okosok,hogy tanulni kellett volna,nem bulikálni.:))

teéjesenmindegy 2019.07.05. 16:05:25

@chrisred: Te az átlagnál szarabbul keresel, többek között azért mert munka helyett itt baszod a rezet egész nap.
Egyébként, ha azt mondod, hogy mindkettőt újonann vettétek, és 15 ill 16 évig használjátok, akkor kinyalom a segged a Hősök terén dobszó mellett. Vagy a momentumra szavazok legközelebb..

chrisred 2019.07.05. 16:06:39

@teéjesenmindegy: Az átlagnál jobban keresek, csak az átlagnál több gyereket kell el tartanom.

chrisred 2019.07.05. 16:08:13

@teéjesenmindegy: Egyébként ha nem csak írnál, hanem olvasnál is, akkor korábban kiderült volna számodra, hogy nem vehettük mindkettőt újként.

teéjesenmindegy 2019.07.05. 16:08:51

@chrisred: És? A két autót újonann vetted?

teéjesenmindegy 2019.07.05. 16:12:24

@chrisred:
Na, szóval, saját szavaiddal.
Te az átlagnál jobban keresel.
Te az átlgagnál több gyereket tartasz el.
Te sem újonann vetted az autóidat.

De ennek ellenére lenyilatkozod, hogy az átlag újonnan veszi, és 20 évig használja. Szóval fingod nincs semmiről, ugye?

igazi hős 2019.07.05. 16:20:40

Most már az is baj, hogy a kormány az én pénzemből nem csak az ingatlanfejlesztőket (Garancsi) támogatja, hanem az autókereskedőket is? Mit akar ez mocskos blogger, talán infláció követő családtámogatást? Mennyi munkájába került a kormánynak, hogy elinflálja vagy megszüntesse a szegényeknek segítő támogatásokat. De helyette sokat gazdagodtak, akik már eleve jómódúak voltak. Idézzük fel Lézer Johnnyt: annyit is érnek.

felső határ nincs 2019.07.05. 16:25:41

@igazi hős: ez Helyes folyamat. A Kadarizmus is eladosodott, Meg a megyo-fero rendszer is. Prolikba nem erdemes fektetni.

Adam Makkos 2019.07.05. 16:32:22

@Veszéjben a lyogállamiság !: REngeteg? Aha 32 ezerről felment 39 ezerre. Állitólag. Én mondjuk egyet sem látok a környékünkön. A beigért 60-70 ezres férőhelyhez kéest elég sovány. Erre vagytok olyan büszkék? Ezért érdemes volt ellopni a magánnyugdijamat? Ezért megéri zsebre vágni az EU pénzeket? Ezért érdemes körözött bűnözőket bújtatni az országban? :D Gratulálok! A magyarság szégyene vagy!

chrisred 2019.07.05. 16:36:32

@teéjesenmindegy: Soha nem írtam azt, hogy az átlag újonnan veszi a kocsit. Ez a te kitalációd.

Adam Makkos 2019.07.05. 16:37:58

@KovyZoly81: 2.8 milliót ne nevezz már többségnek. :D Állitólag 10 millióan vagyunk az országban, az akkor kb 28%. Ennyi fidesz szavazó van.

KovyZoly81 2019.07.05. 16:40:17

@chrisred: inkább nem írom le, mennyi a mostani bruttóm...

felső határ nincs 2019.07.05. 17:00:48

@Adam Makkos: a magannyugdijadat a strassbourgi birosag lopta el amikor kimondta, hogy nem tortent Lopas

Azaz vagy breakadt nalad a tu, vagy nem erted, mi a strassbourgi igazsagszolgaltatas

KovyZoly81 2019.07.05. 17:02:27

@Adam Makkos: hmm... És a 10M-nak mekkora része 18 év alatti? Segítek, durván 2M. Mert ők nem szavazhatnak ám! De a számításod szerint, a családunkban (szigorúan a szűk) 5-en vagyunk, abból 3 nem ment szavazni (mivel kiskorú), máris kisebbségben vannak a kormánypárti szavazók?!
Leegyszerűsítem, ha adott egy 17 fős kollektíva, ahol 10-en elmennek szavazni, és a 10 emberből 5 az A-ra szavaz, 2 a B-re, 1 a C-re, 1 a D-re, és 1 az E-re, akkor mit akar a többség? Nem, nem azt, hogy ne az A nyerjen, akkor össze kell beszélni, hogy mindenki a másik 4-ből egyre szavazzon. Ezt alapból nehéz összehozni, hát még a mai magyar ellenzékben, akik egymást is megfojtanák egy kanál vízben.
És utólag hiába pampogna a maradék 7, hogy ők nem ezt akarták, tetszett volna elmenni szavazni.
Aki nem ment szavazni, nem tette le senki mellett a voksát, te honnan tudod mégis, hogy nem fideszes a 75%-a? Vagy akár fordítva? Nem szavazott és kész. Aki elment szavazni, annak fele a fideszre szavazott, a másik fele meg az összes többire.
Btw. az utóbbi néhány évben nekem is megingott a bizalmam bennük, de még így is inkább ők, mint akárki más a jelenlegi felhozatalból. Ha lenne normális alternatíva... de mivel nincs, ez a okfejtés nem is lényeges.

felső határ nincs 2019.07.05. 17:04:20

@Adam Makkos: koltozz oda, ahold a nem szavazok dontenek, az a demokracia valo neked

Adam Makkos 2019.07.05. 17:07:28

@felső határ nincs: Ez nem demokrácia, ahol az embert 28%-a, a szavazáson megjelentek 52%-a 66%-os többséget adhat. Szerintem kettőt lapoztál a lexikonban, valamit összekevertél.

Adam Makkos 2019.07.05. 17:10:08

@szamaritánus: Na egy tipikus fidesz szavazó. Homofób, fajgyűlölő és nincs egy épkézláb érve. Nem is érti, miről van szó, de azért beleszól.
Ettől szép a demokrácia.
Egyébként miért álnéven irogatsz? Ennyire vagy bátor? Untermensh.

Yossarian_M 2019.07.05. 17:11:29

@Adam Makkos: akkor szamoljunk, 10m minusz 3m cigany, analfabeta, retardalt stb. (legalabb, sajnos...) minusz te, marad 6999999 ember. Kb. 30% fiatalkoru, tul idos, stb. marad ugy 5m szavazo allampolgar ebbol 2.8m jobboldali szavazo. Ugyhogy kussolhatsz es orulj, hogy lelegezhetsz (meg) bar nem erdemled meg

chrisred 2019.07.05. 17:22:36

@Yossarian_M: Szerintem a cigányokat nem érdemes levenni a szavazók közül.

www.youtube.com/watch?v=5X3hKKwArxs

Adam Makkos 2019.07.05. 17:27:42

@Yossarian_M: Szerintem csak a fajgyűlölő náciktól kell elvenni a zavazati jogot.
Most véletlenül a másik nick-el válaszoltál. elfelejtettél visszalépni?
Tényleg az adómból kapsz fizetést, hogy 20-30 felhasználóval irogass fidesz propagandát mindenféle blogra? Putyin büszke lehet rád.

Muzsikok közt 2019.07.05. 17:30:24

@Adam Makkos: azt ertem, hogy valaki azt mondta neked, hogy ez nem demokracia

De jo Lenne, ha sajat szavaiddal elmeselned nekem, hogy ez miert nem demokracia. Kivancsi vagyok.

Adam Makkos 2019.07.05. 17:33:37

@Yossarian_M: És most hogy elfogytak az érveid és nem tudtad semmivel mevédeni ezt az ostoba pénzszórást nem is kapsz majd fizetést?

Yossarian_M 2019.07.05. 17:36:50

@Adam Makkos: arra valaszolj amit irtam berrettegozsidogeci. Ne azt firtasd ki es mi vagyok, nem rad tartozik. Na?

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.05. 18:09:35

@Adam Makkos: Ja ,mert amit nem látsz a környékeden az nem is létezik.

Adam Makkos 2019.07.05. 18:11:41

@Muzsikok közt: Szivesen.
- a választást eleve befolyásolta, hogy csak a fidesz tudott kapányolni a TV-ben, a rádióban és az újságokban. Ezzel torzitotta a választást és ettől ugye nem lehet kiegyensúlyozott, végső soron a legitimitását is elvesztette.
- semmiféle törvénysértést nem sikerült érdemben kivizsgálni. Sem a teplomi aggitációt, sem az ovodában, iskolában végzett politikai pedofilia nem lett szankcionálva (-> lásd választási csalás cimszó alatt)
- 52%-ot kapott párt társadalmi felhatalmazás hiányában nem dobhat ki kétharmados Alkotmányt.

Kérdezz, nyugodtan. Szivesen válaszolok. Tudom, ezeket nem adja le a fidesz-TV. Néha mást is kéne nézni, gondolkodni a dolgokon, utánaolvasni.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.05. 18:16:44

@Adam Makkos: Sikerült jó sok mindent belekeverned a hülye kis kommentedbe.Gyurcsányék hány bölcsődét építettek?Erről beszélj te selejt!

Muzsikok közt 2019.07.05. 18:22:24

index.hu/gazdasag/allas/2019/07/05/olaszorszag_paradicsom_maffia_rabszolga/

CSURGO denes kihozta, hogy a nacik es Salvini a felelos a niggerek rabszolgasagaert. Ez az a Salvini, akit azzal valasztottak Meg, hogy nem engedi tovabb a rabszolgakereskedelmet.

Van mas ilyen aljas, szar allatfaj a vilagon, mint a zsindexes?

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.05. 18:23:43

@Adam Makkos: Nem arról szövegeltetek,te agyhalott,hogy a Fidesz tévéket senki se nézi??

Adam Makkos 2019.07.05. 18:24:55

@KovyZoly81: Stimm, nem találtam a számot, hogy hányan voltak szavazóképesek a választáskor. Valahogy az OVI ezt nem szeretné megosztani velünk. Vagy csal én kerestem bénán. A 10 millás becslés kicsit túlzó volt talán. :D
A többivel egyetértek, a demokrácia nem egyszerű. De elvileg az lenne a cél, hogy a szavazatok arányában jussanak be a parlamentbe, hogy a kissebséget is tudják képviselni - ha kevésbé is. Na ez most nincs. Régen erre volt a vesztes kompenzáció(mármint a töredékszavazatokkal), amit átforditottak arra, hogy a győztes mégtöbbet kap. Ez pl sportszerűtlen. A másik meg az egyoldalú kapányolás (közpénzből) - a kapányidőszakon kivül is. És nyugodtan ide lehet számolni a Soros kampányt, meg a migránsokat.
Azt meg hogy nincs 75%-a egy párnak sem a körülöttem élő emberektől tudom. Ismerőseim kb harmada fidesz szavazó, a fele meg nem szavaz. Ez kb fedi a választási eredményt is.
Na most ez az egyharmad mondja meg, mi legyen a frankó. És vonogatja el a pénzeket a többitől. A törikönyvek alapján nem vagyok benne biztos, hogy szép vége lesz (XIV Lajos, Robespierre, Caucescu, Romanov, Lenin).

Muzsikok közt 2019.07.05. 18:30:22

@Adam Makkos: akinek nem tetszik, vegyen tv-t maganak - medgyessy p.

Ha szerinted nem sikerult kivizsgalni valamit, fordulj a birosaghoz, Strasbourghoz, mediahoz - meseket mindenki tud mondani

Hogyne dobhatna ki az alkotmanyt, az alkotmanymodositas szabalyainak megfelelt az alkotmanymodositas

MEG VMI?

KovyZoly81 2019.07.05. 18:35:51

@Adam Makkos: usankában és britanniában még a miénknél is túlkompenzálóbb a választási rendszer, de ezt tudjuk a történelemkönyvekből, hogy a győztes mindig mindent visz. Ezen kár is vitázni.
Ha az ismerőseid fele nem szavazott, harmada fideszes, akkor mindössze hatoda, aki ellenzéki. Ergo nem a fideszest kell b@szogatni, hogy milyen hülye a főnököd (bár az egyszeri választópolgár sokat nem tehet ellene), hanem aki nem ment el (persze őt is meg lehet érteni, mivel nincs értelmes alternatíva). Persze én sem tenném értük tűzbe a kezem, de számomra még a legkisebb sz@r.
Én is gyűlölöm a migráncsozást, a sorosozást, bár úgy látszik az ep-ben is van foganatja. Bár az még kevésbé mozgat meg, mint a hazai politikai színtér.

Még egy utolsó gondolat és szamomra vége. Azt azért nagyon remélem, hogy egy csokos ház és egy támogatott autó vásárlasa miatt nem leszek senki ellensége.

Adam Makkos 2019.07.05. 19:01:55

@Veszéjben a lyogállamiság !: Lebuktál náciii. :D Milyen nick-ek tartoznak hozzád? Egydül irogatsz itt, mintha 30-an lennétek? Mondjuk magadban is 6 ökör vagy. Most akkor kirúgnak innen és megint dolgozni kell? Annyira sajnálom. Ja bocs, salynálom, hogy te is értsd. :D

Adam Makkos 2019.07.05. 19:05:07

@Veszéjben a lyogállamiság !:
"Ja ,mert amit nem látsz a környékeden az nem is létezik. "
Hát ja. te amúgy hiszel a télapóban, a tündérekben, istenben, az UFÓ-kban és a fidesz-többségben? Egyiket sem látom magam körül. Vajon miért nem? Jah, nem léteznek. :D Na most már te is tudod, kis butus!

Adam Makkos 2019.07.05. 19:51:43

@Muzsikok közt:
"Hogyne dobhatna ki az alkotmanyt, az alkotmanymodositas szabalyainak megfelelt az alkotmanymodositas"
Hát pont ez az, hogy nem felelt meg. Anno összpárti egyetértés mentén született az Alkotmány (Ellenzéki Kerekasztal). Ami nem csak szimbolikus volt, hanem a lehető legjobban próbálta össznemzetivé tenni a társadamli egyetértés jegyében. Ha ez nem is jött össze, a lehető legnagyobb támogatottságot kapta.
Ezt a tákolmány egy kisebb kör édekében született a böbbiek meghallgatása nélkül És légyszives ne emlegess 2/3-dot, mert 52% ehhez kevés.
Több (régebbi) alkotmánybiró egyetért abban, hogy ebből a szempontból illegitim. Sem népszavazással nem deklarálták a többségi támogatottságot, sem parlamenti egyetértéssel. A következő 52%-os kormány a jelenlegi választási törvénnyel szintén megkapja a 2/3-ot és a tákolmány megy is a kukába. És ez van, ha semmilyen formában nincs meg az egyetértés alkotmányozás közben.
Örülök, hogy ismét segithettem. Kérdezz nyugodtan, ha esetleg átaludtad volna az elmúltnyolcévet.

Adam Makkos 2019.07.05. 19:58:42

@Veszéjben a lyogállamiság !: Én biztosan nem mondtam ilyet. Légyszi olvasd át mégegyszer a hozzászólásaimat, ha nem vagy benne biztos. A fidesz TV-t nézi az alacsony iskolázottságú és a kevésbé jómódú réteg. Persze van átfedés köztük. Sajnos el is hiszik, amit hallanak. Félnek a migránsoktól, akkor is, ha egyet sem láttak még. Félnek Sorostól is, akinek egyetlen bűne, hogy támogatta a mostani NER vezérkart anno. Nem hallanak más vélemény és féltik a közmunkájukat is. Ezért van ilyen nagy támogatottsága a fidesznek. Az agymosottak sokasága miatt. Persze a legtöbbüknek nincs haszna a fidesz kormányból, mint pl neked. De ők ezt nem tudják.

Kérlek gondolkozz el azon, miért ilyen fontos a fidesznek megszerezni minden TV és rádió csatornát és újságot? Miért fontos az neki, hogy más ne is juthason szóhoz, a szavazók ne kapják meg a valódi hireket?

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.05. 20:59:49

@Adam Makkos: Nem azt szajkóztátok minden hullámhosszon te debil,hogy az m1-et senki se nézi?? Most akkor mégis? Döntsétek már el,hogy mit hazudozok,mert állandóan önellentmondásba kerültök..:)
„Aluliskolázott” Hihihiháháhá .Az Rtl klubot szted kik nézik 90%-ban?
A többi baromságodhoz: Soros jogerősen elítélt köztörvényes bűnöző.Merkel pedig elismerte,hogy a magyar határzár Németországot is védi..

Ja,és felsorolnám a balliberális oldal sajtótermékeit,nehogy már valaki megsajnáljon benneteket: RTL,Index,444,Hvg,narancs,Népszava,168 óra,ATV,24.hu,

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.05. 21:04:38

@Adam Makkos: Gondolom akkor abban a hitben élsz te idióta,hogy a nap forog a föld körül,hisz nem érzed,hogy mozogna a föld..:))

Muzsikok közt 2019.07.05. 23:32:08

@Adam Makkos: de igen. Megfelelt. As alkotmanymodositashoz nem Kellett se 2parti, es sehanyparti egyeztetes, nem ismered s 2010 elotti alkotmanyt? Es persze nepszavazas se kellett, es most se kell hozza

Orulok, hogy segithettem

Adam Makkos 2019.07.06. 18:57:33

@Muzsikok közt: Butuska, Alkotmány csak 2010 előtt volt, azóta csak illegitim tákolmány van. :D
Kérlek olvasd el mégegyszer, amit irtam, mert nem sikerült megértened. Legalábbis nem arra válaszoltál. Kicsit mintha össze lennél zavarodva. Elfogytak az érvek?
Nem volt társadalmi egyetértés, de még többpárti egyeztetés sem róla. Ezért fog a kukában landolni a rendszerváltás után.

Adam Makkos 2019.07.06. 19:00:38

@Veszéjben a lyogállamiság !: Igen, tudom, a tudatlanok közt gyakran előjön ez az érv a bolygómozgások ellen, ig ymost neked is megbocsátom. Szövegértésből megbuktál, azt irtam, "amit látok" nem azt, hogy amit érzek.
Gondolom direkt csúsztatsz, mert nem tudsz érdemben válaszolni, inkább válaszolsz valami másra. Tipikus fideszes. És ezt most értheted ostobának, megengedem.

Nancsibacsi 2019.07.07. 07:53:47

@Adam Makkos: 1994-ben az MSZP 32.99 százalékos támogatottsággal megszerezte a szavazatok több mint felét, az SZDSZ-el koalícióban közel a 3/4-ét. A választási rendszer ilyen - ahogy fentebb leírták nem csak itt, hanem kb minden DEMOKRÁCIÁBAN, hogy a győztes kezét nem akarja gúsba kötni, hanem aki nyer, az a szavazatok arányánál nagyobb arányban nyer. Az angolok már 400 éve gyakorolják ezt a témát, ők jöttek rá, hogy ez egyszerűen így hatékony - ne akarjál 400 év tapasztalatától okosabb lenni. A szavazás nem csak valaki mellett, hanem valakik ellen is történik: ahová nem raksz x-et, azt nem akarod a hatalom közelében látni. A demokrácia megcsúfolása lenne, ha olyan pártok beleszólhatnának a döntésekbe, akiket a szavazók 80-95 százaléka NEM AKAR döntési pozícióban látni.

Az ellenzéki kerekasztal nem volt teljes, mert hiányzott belőle az állampárt, vagyis az MSZMP, amelyből kivált az MSZP, sőt az MSZDP is. Ezek együtt 1990-ben kb 18% szavazatot behúztak - szóval az alkotmányozás SOSE követelt meg teljes egyetértést. Vannak 2/3-os, és 3/4-es törvények - ezeket 2/3-al, és 3/4-el lehet módosítani.
A Fidesz 2010-ben nagyon erős felhatalmazást kapott, egyedül megvolt a 2/3 képviselője - senkinek se volt ilyen a rendszerváltás óta (a KDNP már rég nem önálló párt ugyebár). A törvényi és ERKÖLCSI felhatalmazása is teljes volt, mert szinte minden egyéni körzetet megnyert, és listán is a szavazatok több mint felét behúzta. Tehát mindenképpen igaz az, hogy a többséget képviselte, kényszerkoalíció nélkül (94-ben az MSZPnek csak az áruló liberálisokkal együtt volt meg a 2/3-a ugyebár).

chrisred 2019.07.07. 11:57:17

@Nancsibacsi: Vagyis együtt 53% körüli eredménnyel szereztek kétharmadot. Mellesleg értelmetlen kétfordulós választásokat összehasonlítani a mostani egyfordulóssal. Akkor a az esélytelen egyéni jelöltekre leadott szavazatok nem vesztek kárba, az is beleszólhatott az országgyűlés összetételébe a második fordulóban, aki az elsőben rájuk szavazott.

chrisred 2019.07.07. 11:59:06

@Nancsibacsi: "Az angolok már 400 éve gyakorolják ezt a témát, ők jöttek rá, hogy ez egyszerűen így hatékony - ne akarjál 400 év tapasztalatától okosabb lenni."

Illetve 400 éve köti gúzsba őket egy régi, elavult rendszer.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.07. 12:58:03

@Adam Makkos: Ne csak nézz! Láss is ! (Ha lehet az orrodon túl is..:)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.07. 12:58:58

@chrisred: Németországban is csak egy forduló van..

2019.07.07. 20:20:01

@Ben Franklin:

Idióta a k.rva anyád aki a vilgra pottyantott.

2019.07.07. 20:24:04

@gigabursch:

Nem vagyok rosszindulatú. Ne használtakat nézz. Nem arról van szó.
S-MAX?? Azt tudtad-e, hogy a Ford be akarja szántani az egyterűek gyártását?
Zsenikém, ennek nézz utána.

2019.07.07. 20:29:59

@kalbász:

Te egy hülye vagy.
Max Daciakát fog venni az átlag magyar, a felső réteg, meg majd vesz támogatással 20-50 millióért olyat amilyet akar.
Ki a hülye?
Biztos nem én.
Akkor te lehetsz.

2019.07.07. 20:48:24

@KovyZoly81:

"Btw nem a te adóbefizetésedből lettem kisegítve, mivel a 16 év alatt befizettem annyit, hogy kapjak is érte vaoami kézzelfoghatót."

Akkor kérnék én is valami kézzel foghatót, mert én meg 19 éve fizetem az adót.
Viszont a probléma az, hogy ezt a törvényt már megint nem rám szabták.
Vajh miért?
Vajon hány millió emberrel vagyok partvonalon kívül?

2019.07.07. 20:59:06

@KovyZoly81:

Ja és azt azért hozzátenném, hogy engem nem kellett kimenteni, megmenteni, meg stb.
A probléma az, hogy én az öngondoskodás híve vagyok és amit éppen ez a kormány csinál az az öngondoskodóknak nem szerencsés.
Helikoterpénzt szórnak az ingatlanra és az árak kétszereződnek-háromszorozódnak.
Azon túl az ingyenpénzek szórásávak egy jottányival nem lesz Magyarországon felelős társadalom.
A társadalomban generációkon keresztül azt tapasztalja mindenki, hogy amennyiben van pénz bőséggel akkor azt szórjuk el, hitelt-hitelre vegyünk fel, a sárga földig adósodjunk el, majd ha jön egy nagyobb vihar a világgazdaságban, akkor a német gazdaság prüszköl, a magyar gazdaság az ágynak esik. Ilyenkor a magyar társadalom jelentős része ott van egy nagy adósságheggyel, amivel nem tud mit kezdeni.
Ez nem egy felelős társadalom politika.
Lehet ezt csinálni még évekig, évtizedekig, csak akkor nem kell áltatni a népet, hogy 10 év múlva utólérjük Ausztriát.
Így nem fog menni.

chrisred 2019.07.08. 05:27:38

@Veszéjben a lyogállamiság !: Viszont a kompenzáció nem e győztesnek, hanem a kis pártoknak kedvez.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.07.09. 08:36:00

@chrisred: Gyurcsány DK-ja 4 %-ot kapott a választáson. Kompenzációval jutott be a parlamentbe..
süti beállítások módosítása