100 szóban az őszről – és sok minden másról

Az internetes felületek látszólag korlátlan tárhelyet adnak a „szószátyároknak”. Akiket ugyanis nem hallgatnak meg, inkább leírják a mondókájukat. Igen ám, de van egy nagyon fontos kontroll: maga az olvasó. Mert, hogy ő sem képes mindent végig bogarászni. Ezért (is) szeretem a 100 szavas feladatokat, ezek még a barátaim számára is emészthetők. Sőt, még felolvasó estet is tarthatok nekik. Igaz, a körülményeket ekkor is meg kell teremteni, na de ez legyen a legkevesebb. Ilyenkor olyan dolgokat is előtérbe tudok helyezni, amit a hátam közepére sem kívánok. Az év legrondább évszaka, és az egyik legnemesebb nedű közötti kapcsolatot többféleképpen is meg lehet teremteni. Akár a múltat idézve eszperente környezetben, akár szigorú szabályok közé szorítva a megfelelő terjedelemben.

tea_osszel.jpg

Közben persze én is tanulok, mert az írás elvileg műfajokhoz kötött, és ezt feladatban rögzíteni még inkább kihívás. A „megbízhatatlan narrátor” például nem azt jelenti, hogy az író nem alkalmas vigyázni egy kutyára, de hogy ebbe még Columbo hadnagynak is van beleszólása, az tényleg mindennek a teteje. A kulcsszó pedig: Lázadás.

Döntsétek el, hogy először az én verziómat olvassátok el, vagy megnézitek mit „követtel el” a többiek.

Utálom az őszt, nálam ez nincs, leszarom. Mindenki nézzen körül, nekem van igazam! Vagy nincs. Nincs hát, de akkor ősz sincs. Vidám társaság gyűlik össze a kapubejáróban. A múlt héten még este 6-kor is kint söröztek a teraszon. Most meg behúzódnak a nappaliba, a pálinka/tea kombó mellé. Nem kell beszólni, hogy száraz november, csak ki kell nézni. Nyár után tél. Térdig érő hideg szél meg jeges eső. Ez nem lázadás, nekik is kell a belső mosás és fertőtlenítés. Mindenki hagyja őket békén, hiszen „ősz” van. Vagy én vagyok „feketeseggű”. Végül is megmondták, hogy nem írhatom le, mit csinálunk szerda esténként.

Ha valaki még mindig szomjas, akkor gondoljon egy olyan eseményre, ahol „kötelező” az ivászat, és kattintson a (kín)rímbe öltött segítségért. Így talán könnyebben megérti a pályázat eredményhirdetését.

A kép innen:Pixabay