Katar beintett a világnak

Az idei foci VB már az előkészületek időszakában is sok fejfájást okozott a labdakergetőket kedvelőknek. Egy biztos, a legmagasabban hordott testrésznek nem a sörkóma csapott oda.

Az, hogy a muszlim országok – egyik – általános ismérve az alkoholfogyasztás nagyon szűkös lehetősége, tulajdonképpen nem meglepő. Mint ahogy az sem, hogy a „világ többi" része „csak arra készült”, hogyan lehetne ezt kibekkelni.

Aligha kétséges, hogy bármi történik – szinte – bárhol, egyre nagyobb szerep hárul a marketingesekre. Ennek a „szakágnak” van egy eléggé szélsőségesnek mondott vetülete. Ez nem hivatalos, ezért ebben a formában nem is lehet rájuk fogni a megközelítést. Ennek ellenére léteznek a jelenségeket, eseményeket indirekt módon bemutató felhívások. (Természetesen nem arra gondolok, amikor azokat a híreket hozták előtérbe, hogy a stadionok milyen méltatlan körülmények között épültek, és ennek során hány ember vesztette életét. Ez már minden határon túlra mutat.) De valljuk be, több hír jelent meg arról, hogy milyen időjárási körülmények lesznek, mennyi pénz folyt el ide-oda, vagy éppen melyik celebnek lett fontosabb a VB-n való megjelenés, mint a korábbi életében bármi. A futball, mint szakma meg hát… ja, ők úgyis ott lesznek.

vb_sor.jpg

Igen ám, de a focihoz közönség is kell. Jó-jó, a foci egy világjáték, így persze, hogy ott is vannak helyi szurkolók. Na meg persze támogatók. De a pénz önmagában kevés. Attól még nem lesz hangulat, hogy miden ülésre odaragasztanak egy-egy nagyobb címletű bankót. Bizony az értő közönséget is be kell vonzani valamivel. Ezek a nézők pedig – már csak a számukat tekintve is – olyan országokból érkeznek, ahol a kultúra része a megfelelő mennyiségű alkohol bevitele. Nosza, hajrá marketing! – lehetővé kell tenni, hogy a sörfogyasztás ugyanúgy a hétköznapok része lehessen, mint bárhol máshol a világban. (Jó-jó, szurkolói zónák, ilyen-olyan időkorlátok, de az „alapellátás” biztosított lesz.) Jöttek is a „népek” rendesen, hiszen ellátják őket minden jóval. Éééééés ha már itt vannak – átutazva sivatagokon és Óperenciás tengereken – biz’a itt is maradnak. Még akkor is, ha mégsem lehet alkoholt fogyasztani. Jött is a „bejelentés”,legalábbis a leismertebb hírportálok tálalásában – miszerint ott is száraz lesz a november, akár a sivatag.

Attól félek, hogy az itteniek (mármint az ottaniak, mert én itthon kortyolom a sörömet) nem ismerik eléggé a „vendégeket”. Ha nem kínálják őket, akkor megoldják „okosban”, Még csak nem is kell magyarnak lenni ehhez. Főleg, hogy honfitársaik igen kis számban képviselnek majd bennünket az eseményen. Tulajdonképpen mi magyarok vagyunk ebben a leginkább felkészültek, hiszen tudtuk, hogy nem veszünk részt ezen a VB-n (sem). Így a bevásárló-központoknak nem kellett „nagyon” leárazni a habzó nedűt ahhoz, hogy úgyis megvegyük. Mert azért a jó focit szeretjük, a haverokkal úgyis leülünk a TV elé, és iszunk a kijutottak egészségére.

Kép: a pixabay segítségével készült, sajátos montázs-technikával

üdv: Jumbóka a #Fejszelep, és a #BloggerKépző ajánlásával