A hír szent, a vélemény szabad(on szárnyaló)

(lépcső)Házon kívül

(lépcső)Házon kívül

Az ügyfélnek „mindig” igaza van

2023. október 28. - Jumbóka

„Szerencsére” csak a biztosítékot „verte” ki az eset sokak szemében. De remélem sok minden másra is rávilágított!

Az igazságkeresés mindig is az emberek szívügye volt, persze leginkább úgy, hogy mint minden szentnek, a keze inkább maga felé hajlott. Ez még önmagában azért nem ok arra, hogy a nemi szervek rögtön előkerüljenek. Persze ez a „fegyver” nem is a konfliktusok kezelésére szolgál. Na jó, van az a pillanat, pl. a békítő „szerepkörben” De ezt ritkán alkalmazzák pult feletti szituációban.

him_kek_sarga.jpg

A „sárga-kék” bútoráruházban történteket nem elemezzük konkrétan. Hiszen a helyzetet közelről nem ismerve, nem tudhatjuk, hogy ki áll közelebb ahhoz, amely egy „más jellegű” kapcsolatban akár még jól is jöhet.

Azért bevallom, az utóbbi időben egy kicsit óvatosan pillantok a lapra szerelt szekrénysorok reklámjai felé. Nehogy az egyik felugró ablakból egy formálódó farkinca köpjön szemen. Na, nem mintha lenne félnivalóm az ilyesfajta megpróbáltatásoktól, de azért mégiscsak egy nyíltszíni 18 plusszos „fenyegetés” lenne.

Bármennyire is furcsán hangzik Ebben az országban igen sokan állunk a pult mindkét oldalán. Igen, többes szám első személyben, ha nem is ez a fő foglalkozásom. Annyiban azért mindenképpen közel vagyok az eladói oldalhoz is, hogy tapasztalatból nyilvánítsak véleményt.

Az is igaz, hogy az egyik fontos szempont, amiért ott dolgozom még ahol, hogy nagyon szeretetem a kommunikációt, ha nem is feltétlenül értek hozzá. Kétségtelen, hogy a szélsőségek elég ritkák nálunk, De azért előfordul, hogy hozzánk is betér 1-2 férfi „nemi szerv”. De, hogy ne feledjük a párhuzamokat, – meg egyébként is „jó” úton vagyunk a gendersemlegesség felé, – a „másik” oldal szereplői sem különben egy cseppet sem. Ami még szomorúbb, hogy utódaik is látják ezt a példát. A múltkor meg már azt találtam mondani, hogy még mindig jobb, mint ha le se tojnák őket. Pedig az sem jó, nagyon nem. Amikor a gyerekek labdáznak (egy élelmiszerboltban) vagy „csak” égtelenül hisztiznek, esetleg a testvéreiket kiborítják a bevásárlókocsiból, és még csak egy szigorú nézés sincs a „felmenők” felől.  Egy tolvaj, még hagyján, hogy nem méri fel, hogy mindenütt kamerák vannak. De, hogy egy „felelősségteljes” szülő fejében sem fordul meg ilyesmi… Ja, és a fokozat, a tolvaj szülő…

De térjünk át az eladók (és a vásárlók) lélektanára. Bármennyire is furcsa, mindkét oldalon emberek állnak. Jó esetben EMBEREK, és nem csak lények. Mindkettejüknek lehetnek napi, heti problémáik, és kiemelt szerepben „havi bajaik” is. Ha a két oldal negatív hullámai éppen egymást erősítő fázisban vannak, na az igazi baj forrása. A „vitakultúránk” egyébként is kritikán aluli. Az első reakciók még csak-csak vállalhatók. De a kontra-rekontra visszacsatolások már tényleg közel állnak a bugyiban/gatyában levő „alkatrészekhez”. Innentől kezdve pedig már egyáltalán nem a probléma megoldására való törekvés az első.

Vallom és vállalom:
Az egy tévhit, hogy a vevőnek mindig igaza van.

Bár nagyon sok bolt, üzlethálózat hirdeti ezt fennen, a háttérben ők is tudják, hogy ez nem így van. De inkább nyelnek. Vagy az „okos enged, szamár szenved” elvet követik, vagy csak a marketing szempontok vezetik őket. Pedig nekik a legfőbb érdekük, hogy megtartsanak egy jó munkatársat. Mindig is kitartottam a véleményem mellett, hogy a végeláthatatlan „multi szemlélet” nem elfogadható. Itt sem! Értem én, hogy minden vevő, minden forint fontos. De egy szemellenzős vevőnek, aki nem vásárolni jár be, hanem problémát gerjeszteni, nagyon udvariasan kell ajánlani a konkurenciát. Ők biztos ugyanilyen tárt „karóóóókkal” várják őket.

Egy jó „tanács” a vásárlóknak: Ne hadonásszanak rögtön a panaszkönyvvel, mert ez nem az a papír, ami megoldás a problémájukra. A fellebbviteli vagy ellenőrző hatóságok ugyanis nem árulnak alkatrészeket, tejet vagy kenyeret.

Egyik ismerősömmel történt, hogy „jótékonyan” kihasználta a helyzeti előnyét. A fogyasztóvédelem felemlegetése után azonnal a kezébe adta a panaszkönyvet az „ügyfélnek”, majd higgadtan tájékoztatta, hogy az eljárás befejezését természetesen megvárja. A polcon levő alkatrész pedig addig a helyén marad, hátha valaki olyan is keresni fogja, akinek valóban szüksége lesz rá. A toll és a könyvecske repült a sarokba. Másnap aztán egy „közelálló” csak megvásárolta a terméket. A kapcsolat egyértelmű volt az előző napi „látogatóval”, hiszen a telefonján ugyanazt a fotót mutatta meg, amit be kellett azonosítani. Hiába no, a szükség nagy úr. (Még akkor is, ha erről egy másik papír jut az eszünkbe.)

Nem megyünk jó irányba! Ezt nem csak a híradásokban bemutatott válsághelyzetek igazolják, hanem mi magunk is. A boltban, a közutakon, az orvosnál, gyakorlatilag bárhol. Ne csak akkor legyünk „nagyok”, amikor meg kell mutatni: „Ki, ha én nem?”

Valakinek el kell kezdeni: Majd én, ha más nem!

Kép: „kis” segítség a pixabay-től

üdv: Jumbóka a #Fejszelep, és a #BloggerKépző és az #Mbbkujratöltve ajánlásával

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsohazonkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr3318244803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.10.28. 09:05:24

Az a helyzet, hogy ilyen szituban tud mindkét fél irtó hülye lenni és ahogy írod, a halmazati feszültség az sajnos nem segít...

Van egy gyanúm, hogy az eladó volt a kisebbik hülye...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.10.28. 09:08:05

Nekem ügyfélszolgaként azt tanították, hogy vevőnek sosincs igaza.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2023.10.28. 15:17:31

@gigabursch: Sajnálom, hogy ezt sosem fogjuk megtudni...

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2023.10.28. 15:18:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nyilván ez meg a paci másik oldala, de talán közelebb áll a valósághoz...

ulpius66 2023.10.28. 20:32:24

Krisztián sajnálja, hogy kirúgták az ügyfélszolgálatost, aki „telefonáló fasznak” azonosította őt a blokkon, amikor az Örs vezér téri IKEA-ba visszavitt egy 395 forintos evőeszköztartót, de az meglepte, miket mondott róla a bútorlánc volt dolgozója.

„Az viszont meglep, hogy az ügyfélszolgálatos most turnézik a médiában azzal, hogy nem is köszöntem, a terméket és a blokkot csak úgy a pultra dobtam, hogy nem mondtam semmit, hanem neki kellett kitalálni, mit szeretnék, hogy kérdezte ugyan a nevem, de nem válaszoltam neki, hogy végig beszéltem telefonon, nem figyeltem rá. Próbáltam elképzelni ezt a narratívát, de nem sikerült. Egyszerűen nem hiszem, hogy valóban lenne olyan a vásárló, aki nem köszön, nem mondja el, mit szeretne, nem kommunikál az ügyfélszolgálatossal, nem mondja meg a nevét, a terméket a pultra dobja" – mondta az rtl.hu-nak a vásárló, aki egyébként maga sem tartja elegánsnak az ügyintézés közbeni telefonálást.

Krisztián és Dominik szokatlan jelenete szombaton játszódott le, majd különösen nagy nyilvánosságot kapott, miután egyikük az rtl.hu-nak, másikuk a Balázsék című rádióműsornak nyilatkozott.

Mindenesetre az történt, hogy Krisztián egy evőeszköztartót szeretett volna visszavinni az Örs vezér téri IKEA-ba, az ügyfélszolgálaton sokat kellett várni, ezért felvett egy bejövő telefonhívást. Még mindig beszélt, amikor – elmondása szerint – váratlanul sorra került, ekkor türelmet kért a hívótól, amíg az akkor még IKEA-dolgozó Dominikkal letárgyalta, hogy mit szeretne. Csak később látta, hogy a blokkon, a vevő neve mellett az szerepelt, hogy „telefonáló fasz”.

Dominik, akit azóta az IKEA kirúgott, a Balázsék című rádióműsorban azt mondta, Krisztián nem váratlanul került sorra, hanem normál sorban állást követően”. „Annyit elvárok egy embertől, hogy legalább köszönjön, ne csak így ledobja a 395 forintos evőeszköztartóját a pultomra a blokkjával együtt, és akkor találjam ki, hogy mit szeretne” – mondta Dominik, aki szerint „nyilvánvalóan sok volt”, ahogy reagált, de azt mondta, két hete folyamatosan dolgozott, elszakadt nála a cérna."

EZ A FASZ KRISZTIÁN KÉPES VOLT EGY 395 FORINTOS SZARSÁG MIATT KIRÚGATNI, AZT A SZERENCSÉTLEN DOMINIKOT?????

ulpius66 2023.10.28. 20:36:27

Tényleg megáll az eszem!

Tényleg van még olyan, hogy valaki visszavisz egy 395 forintos szarságot, sorban áll, reklamál... stb......

MI ENNEK A KRISZTIÁNNAK A FOGLALKOZÁSA, HOGY ILYENEKRE VAN IDEJE.....HA MÁN ANNYIRA BAROM VOLT, HOGY VALAMIKOR MEGVETTE EZT A "KINCSET"

ulpius66 2023.10.28. 20:40:26

Persze az IKEA sem normális!

ÍRJÁK KI, HOGY 2.000.- FORINT ALATT NEM VESZIK VISSZA AZ ÁRUT!!!

GONDOLJA MEG A VÁSÁRLÓ, HOGY MEGVESZI-E??????

EZZEL A 395 FORINTOS SZARSÁGGAL TÖBB GONDJA VOLT (KITENNI, PÉNZTÁRI FIZETÉS, BLOKK, PLUSZ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT....MINYIMUM 3 DOLGOZÓ 20-30 PERCES MUNKÁJA) MINT EGY 30.000 FORINTOS CUCCAL.....

ulpius66 2023.10.28. 20:43:20

HA SZAVAZNI KÉNE, ÉN TELJES MELLSZÉLESSÉGGEL AZ IKEÁS DOLGOZÓ MELLETT VAGYOK!

AZ ILYEN 395 FORINTOS VISSZAVIVŐS, TELEFONÁLÓS FASZOK MIATT TART OTT A MAGYAROK KUTÚRÁJA AHOL.....

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2023.10.28. 21:59:02

@ulpius66: Ritkán van úgy, hogy ennyire egyetértünk. Még akkor is, ha nem lenne szabad, hogy az eladónak ennyire elguruljon.... De sajnos van az a pillanat. Sőt, vannak akik direkt rájátszanak arra, hogy kiborítsák a másik felet. Ilyen egyébként a sportban is előfordul, egyre durvábban. Tehát ez is egy olyasfajta tulajdonság, amire alaposan fel kell készülni ha "versenyben" akarunk maradni. Munkáltatóval, ügyféllel, ellenféllel, mindenkivel szemben.

ulpius66 2023.10.28. 22:16:17

@Jumbóka:

Háááát.....

A te helyedben én azért óvatosabban fogalmaznék!

A VÉGÉN MÉG TÉGED IS KIRÚGAT A MUNKAHELYEDRŐL.....
süti beállítások módosítása