A hír szent, a vélemény szabad(on szárnyaló)

(lépcső)Házon kívül

(lépcső)Házon kívül

Coming out a (szivárványos) ló másik oldaláról

2022. október 25. - Jumbóka

Mindig is voltak melegek, meg lesznek is. Mindig is együtt „kellett” velük élni, legfeljebb más volt a megítélésük. De tegyünk különbséget a melegség, és a meleg propaganda között!

A világ „kitárulásával”, az internet elterjedésével a szólásszabadság „kissé” túlértelmezett (vagy túlméretezett, mindenki döntse el…) elengedésével bárki eldöntheti, hogy mennyire sikeres ennek a „csoportnak” a megítélése, elfogadása a kommunikációs csatornák hatására. Főleg, hogy mindennek van egy másik oldala.

Magyar vagyok, fehér bőrű, férfi, heteroszexuális, párkapcsolatban élő, „hivatalos” vallást nem gyakorló, de nem is ateista. A „zasszony” hasonló „jó” tulajdonságokkal rendelkezik, azzal az aprónak nem igazán mondható különbséggel, hogy ő meg „gyárilag” nő. Ezek az ismérvek két embernek fontosak. Neki, meg nekem. Oké, a gyerekek is elismerően csettintenek a tények kapcsán. Végül is a kialakulásukat elég jelentősen befolyásolták ezek a tényezők. Legalábbis egy részük. Bár, hogy melyik „jellemző” határozta meg ez utóbbiakat, azt manapság nem túl nagy divat felemlegetni. Ami persze nem feltétlenül baj, hiszen nem volt különösebben cél ennek az oldalnak a kidomborítása.

szivarvanyos_lo.jpg

Miért tartottam ezt ily módon fontosnak felvezetni? Ez egy példa. (Még ha minden példa rossz is, mint ahogy szoktam volt mondani.) Azért, mert manapság így jeleníti meg a másságát az (természetesen fordítva, hiszen a „meleg oldal” van most terítéken) aki a saját neméhez vonzódik. Legyen az akár sportoló, politikus, művész vagy más köz-, illetve közéleti szereplő. Ráadásul ezt igyekszik minél nagyobb sajtónyilvánosság előtt megtenni.

Miért most jöttem elő ezzel a témával? Egyszerűen most szakadt el a cérna! Ha valakiben gyűlnek az indulatok, nem lehet tudni, mi lehet az az utolsó csepp a pohárban, amikor azt mondja, hogy elég! (Most lehetett volna az is, hogy az utolsó fahasáb a kandallóban, ha már a melegségről beszélünk. De Isten ments, hogy itt meg valaki a rezsicsökkentést vonzza be….) A közelmúltban volt róla szó, hogy az egyik angol focicsapat kapitánya, nem akart pályára lépni a szivárványos karszalaggal. Azt mondom, teljesen igaza van! Nem a melegség melletti „megnyilvánulás” megtagadásában, az egy más kategória. Hanem annak helyét és idejét illetően. A szimpátia tüntetésnek is meg vannak a módjai. A pályán az ilyen jellegű „kötelezettségek” nem kívánatosak. Itt futni kell, védekezni, illetve, hogy hű legyek a címhez a „ló másik oldalán” támadni kell! (Nem a melegeket vagy az ellenük tüntetőket!) Hanem az ellenfelet! Ezért mentek oda, ezért kapják a – nem kevés – fizetésüket. Arról nem is beszélve, hogy a közönség is ezért megy oda, akik a fizetésükből vett jegyért szórakozni járnak oda. Ami jelen esetben a labda különféle irányba való rugdosásának megtekintését jelenti. Van ott éppen elég mellékszál, ami még a látókörbe kerül. Nem feltétlenül kell mással „forrósítani” a hangulatot.

Nem akartam nagyon „elkalandozni”, Hofit is csak azért írom bele, nehogy azt gondolja valaki, hogy nem ismerem a „viccet”. (Na, itt meg elgondolkodtam, melyik szót tegyem idézőjelbe.) Egyik jelenetének lényegi részében régebben üldözték, utána eltűrték a homoszexualitást. Azt meg valóban nem várta meg, hogy kötelezővé is tegyék. Ma meg már nem jó azzal „szórakozni”, hogy addig éljen valaki… nehogy túl kevés idő jusson neki.

Egyébként is jut szinte minden hétre valami, ami a foci „feszültség-levezető” hatásáról szól. Bár tudjuk, ezek is inkább indulatokat gerjesztenek, mint békítenek.

  • Ha már olyan sokszínű a ló, hagy legyen komplementere. CR7-esről is sokfélét skandáltak pl. Budapesten is. Ami persze még akkor is elítélendő, ha a szurkolói „vakságban” legálisnak tűnhet. (Kaptunk is érte a „focihatóságtól” hideget, meleget büntetést.)
  • A sokak által szeretett Hertánál, ahol számunkra azért voltak „azok” a hírek, mert magyarok voltak a főszereplői. Gulácsi megnyilvánulása, aztán a kapusedző menesztése…

A sport nyilvánosságát természetesen más „célokra” is próbálják felhasználni. Ez egy bizonyos szintig jó, csak lassan éppen a lényeg kezd elveszni. Mármint, ami ebben a közegben a legfontosabb. Maga a sport. Azt értem, hogy ez kapcsolat a különféle népek és nemzetek között. De egyben küzdelem, verseny, megmérettetés. Nyilván szabályozott keretek között. De ezek „mellékterméke” a szurkolói hangulat lassan inkább olaj a tűzre. Ráadásul olyan katalizátor, ami a fogalom jelentéséből adódóan segíti ugyan a folyamatot, de ő maga nem használódik el. Jelen esetben a hangulat szélsőséges elemei más területen is kamatoztatják a „tudásukat” ami nem feltétlenül kívánatos.

De van más téma is, ami a foci hátán „lovagol”. A spanyol bajnokság meccsein a klubok neve mellett ott virít az ukrán zászló is. Értem én a szimpatizálást, meg az együttérzést, a megértést. De egy ilyen jellegű konfliktusban biztosan nem a sport lesz a békebíró.

Látszólag sok volt a kitérő, de lehet, hogy nem is véletlenül. Igen, a melegség nem főszereplője az életünknek, nem is kell, hogy azzá váljon! Nem kell őket sem szeretni, sem elítélni! Mint ahogy a magam fajtát se! Mindenki élje az életét „normálisan”, mindaddig, amíg az a törvényileg szabályozott mederben folyik. Ha meg nem, akkor ne a „testhőmérséklete” a bőrszíne, a vallása, az anyagi helyzete, a beosztása vagy az éppen az autómárkája határozza meg a büntetést, illetve annak „esetleges” elmaradását.

Csak azért is egy kis „színes a végére, ami akár igaz is lehetne: Megveszi egy meleg pár a kezdőrúgás jogát a meccs előtt. Ha közönség teli torokból kiabálja, hogy „m…s b…ik”, akkor bezárják a stadiont egy hónapra. De ha „csak” megfordul, háttal állva a kezdőkörnek nézik a teliholdat, akkor lelkes „természetimádók!”

Kép: Pixabay

üdv: Jumbóka a #Fejszelep, és a #BloggerKépző ajánlásával

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsohazonkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr8717960288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MEDVE1978 2022.10.26. 16:08:41

A vita döntő része manapság három álláspont között folyik. Az első álláspont, hogy a homokosság természetellenes és emiatt vissza kell szorítani. A második álláspont, hogy toleránsnak kell lenni a homoszexualitással, mert az csak egy tényező, ami bizonyos szempontból hátrányos az érintett számára, nem lehet gyereke. A harmadik álláspont, ami a homoszexualitást a heteroszexualitáshoz hasonlóan normalitásnak tekinti. A világon élő emberek döntő része az első kettő álláspontot veszi fel, a harmadikat csak a de facto homoszexuálisok és egy progresszív kisebbség képviseli.

Jelenleg a nagy média- és egyéb vállalati szektor a harmadik álláspontot képviseli. Ennek nagyjából két oka van: 1. a homoszexuális is vásárló, tehát felé jó reklám, ha a cég toleráns és mondjuk felvonul a Pride-on. A médiát érintően meg mondjuk nem heteroszexuálist szerepeltet a filmben, játékban stb. 2. Jóemberség. Mivel nyugaton nagyon dívik a PC, gyönyörű sztori, hogy mi most az elnyomott homokosok pártját fogjuk a gonosz többséggel szemben.

Ezen kívül ez a tényező a woke vallás egyik elemeként is működik, úgy mint az etnikai kisebbségek (főként négerek) elnyomása, a nők elnyomása, a fogyatékosok elnyomása stb. Ennek lényege, hogy ismerd be, hogy bűnös vagy (szegény homokost elítéled, nem szimpatikus neked, hogy nyilvánosan is megjelenik, mint homoszexuális), bánd meg a bűnöd, ha lehet nyilvánosan a social médián és tegyél a bűn ellen (ítéld el a gonosz elnyomókat, ez esetben azokat, akik nem nézik jó szemmel a homoszexualitás fokozott megjelenését).

A legérdekesebb kérdés ezt illetően egyébként szerintem az, hogy a homoszexualitás mennyire genetikailag és mennyire társadalmilag meghatározott. Ahogy látjuk, egyes helyzetekben a társadalmi nyomás / kényszer képes arra, hogy heteroszexuálisokat arra kényszerítsen, hogy homoszexuális életvitelt folytassanak. Erre példa a börtönben lévők kényszerhomoszexualitása, illetve az egyes szigorúan egynemű intézményekben (csak fiú- és lányiskolák, elkülönült egyházi szervezetek stb.) megjelenő homokosság. Sőt, ilyen fordítottan is van: számos férjezett nő vagy nős férfi vallja azt, hogy ő igazából homoszexuális, csakhogy több gyerek után vagy akár öregen. Én emiatt azt mondom, hogy csak indíttatás van, amit igenis befolyásol a társadalmi háttér, tehát az elvárás, illetve magyarán a korszellem vagy még egyszerűbben a divat. Tehát, ha az a divat, hogy homárnak lenni trendi, akkor több homoszexuális is lesz.

A történelmi adatok is egyértelműen ezt támasztják alá: az (aktív) homoszexualitás jóval megengedettebb volt az ókori Görögországban, ezért sok művészi alkotás is megmaradt róla. (Itt van egy jelentős tévedése az utókornak, amikor úgy állítják be a görögöket, mint fiatal fiúkkal szexelő homoszexuálisokat, holott nem voltak azok. A görögök esetében a passzív homoszexuális egyenrangúvá vált a nővel, aki alárendeltje volt a férfiaknak. A fiatal fiúk a combjukkal elégítették ki az idősebbeket, így elkerülve, hogy "nővé" váljanak. Ettől függetlenül igaz, hogy toleránsabban viszonyultak a homoszexualitáshoz.)

Viszont ha legújabb kori adatokat nézünk meg, akkor is azt tapasztaljuk, hogy a mérések kezdete (80-as, 90-es évek) egyre csak nő a homokosok száma. A legújabb brit felmérések már azt mutatták, hogy a fiataloknak csak az 50%-a vallja magát heteronak, míg a 80-as évekbeli mérések még 1-2%-ot mutattak.

Az embert a realitás általában nem csapja be. Csak körbe kell nézni, mindenhol ömlik ránk az olyan médiatermék, ahol homoszexuálisokat látni. Ha valaki Netflixet, youtube-ot, HBO-t néz, most már nagyon gyorsan belebotlik egy homokosba.

2022.10.29. 12:00:04

@MEDVE1978:

Felteszem a kérdést ami logikus, miért is kell mint birka valakit követni?

Nem tudsz saját kútfőből valami álláspontot felhozni?
Ártott e valaki néked a homo körből?
És mennyien ártottak a nem homo körből?

Azt bezzeg szeretnéd ha az asszony legalább BI lenne és te sem a kezdőkőr szélén állnál ügye?

Mi ez ha nem kognitív disszonancia?

Az hogy a politika beférközik a hálószobába és te ezt élvezed, az elég érdekes normalitás...
Nem ítéllek el, hiszen én mint nem normális szeretek a kisebbséghez tartozni, és látni, hogy az emberek szabadok és boldogan élik életüket mindennemű hülye törvényi kényszerítés nélkül.
Sőt az sem bánom ha az asszony BI és esetlegesen a barátnője is meglátogat.

Tudom szánni való erkölcstelen senki vagyok, hiszen élvezem az életet, és magasról teszek a képmutató egyénekre.

Csak a tisztán látás végett én XY vagyok de leszbikus....
Erre várjál gombot, ha tudsz.

MEDVE1978 2022.10.29. 22:36:08

@kiskutyafule:
"Felteszem a kérdést ami logikus, miért is kell mint birka valakit követni?"

Jól megnevettettél. Alapvetően azt gondolom, hogy nagyon kevés dolog, így nagyon kevés gondolat eredeti. Ettől függetlenül, nem hinném, hogy az álláspontom egy mainstream álláspont lenne, még akár azok között sem, akik nem örülnek a homokosság térnyerésének.

"Nem tudsz saját kútfőből valami álláspontot felhozni?" Szintén röhejes dolog. Mi az a saját álláspont? Akár lehetne az álláspontom valami woke shit is, de akár egy extrém homofób álláspont is, akkor is a sajátom lenne vagy egyáltalán nem az. Mindenki a hatásaiból, a szerzett információkból rakja össze az álláspontját, tehát maximum a mix saját.

"Ártott e valaki néked a homo körből?
És mennyien ártottak a nem homo körből?"
Alapvetően egyik sem érdekes és releváns, nem igazán gondoltam erre.

"Azt bezzeg szeretnéd ha az asszony legalább BI lenne és te sem a kezdőkőr szélén állnál ügye?" Nincsenek ilyen fantáziám, legalábbis nem azzal az emberrel, akivel hosszútávú érzelmi kapcsolatban vagyok. Kicsit másképp: úgy gondolom, hogy akivel hosszútávú párkapcsolatban élek, megérdemli azt, hogy szexuális monogámiával tiszteljem meg, ahogy ő is engem.

"Az hogy a politika beférközik a hálószobába és te ezt élvezed, az elég érdekes normalitás..." Csak azt tudom ajánlani neked, hogy történelmileg kicsit nézz utána a dolgoknak. A szexualitás mindig is a politika része volt, akár a
vallásokon keresztül az egyház dominálta korszakokban, akár pedig a nagy totalitariánus ideológiákban is (fasizmus, kommunizmus). Ahogy most is a politikai diskurzus része, nagyon erősen, csak most a világ egyes részein az a divat, hogy a szexualitás egyre több formája szabadon gyakorolható és reklámozható legyen.

"Tudom szánni való erkölcstelen senki vagyok, hiszen élvezem az életet, és magasról teszek a képmutató egyénekre."

Felőlem azt csinálsz, amit szeretnél, amíg azt otthon négy fal között teszed vagy nem gondolod azt, hogy ennek kellene a normális nemek közötti érintkezésnek lennie és ezt mintaként akarnád projektálni a társadalomra.

Azért kár, hogy a korábbi hozzászólásom érdemi részével (vagy a blogbejegyzéssel) nem nagyon sikerült foglalkozni, hanem csak egy erősen érzelemtöltött puffogásra futotta.

2022.10.29. 23:30:31

@MEDVE1978:
Akkor miért írsz valamiről úgy, hogy semmilyen negatív hatást nem gyakorol sem rád sem a közvetlen környezetedre, és mégis negatív trendnek tartod?

A természetben NEM normális a monogám kapcsolat.... Vagyis miért preferálód a természet ellenes dolgot és terjeszted?
Szerintem még a vallási propagandát kellene betiltani hiszen annak egyértelmű negatív hatása látható a társadalomban, a fiatal gyermekek agyát megfertőzi szándékosan belekenyszeriti egy természet ellenes viselkedés formába......

A partnered megtiszteled, azt megkérdezted tőle vajon Ő mit szeretne?
Mert az hogy kötelező tisztelet köröket tesztek, hiszen ez a külső elvárás, az nem tisztelet csak képmutatás....

Érzelmi puffogas, és hatások alapján döntök, főleg ami engem ér, ez alapján semmilyen negatív élményem nincs a meleg társadalmat illetőleg.

MEDVE1978 2022.10.30. 23:09:35

@kiskutyafule:

"Akkor miért írsz valamiről úgy, hogy semmilyen negatív hatást nem gyakorol sem rád sem a közvetlen környezetedre, és mégis negatív trendnek tartod?"

Igazából az összképet nézem. Az összkép kicsit, de negatív. A negatívságát nagyjából két dologhoz tudom kötni: az általános széteséshez és a természetes szaporodás csökkenéséhez. A kettő persze összefügg, az első inkább történelmi léptékű. Minél inkább elszaporodik a társadalomban a deviancia, heterogenitás, az "egyénközpontúság", annál inkább hajlamos lesz a pusztulásra. Ez egyszerűen egy történelmi trend, sokan Rómát (a kereszténység térnyerését, valamint a barbárok bevándorlását) mondják az iskolapéldának az ilyen folyamatokra. A másik a természetes szaporodás csökkenése sokkal közvetlenebb folyamat. Ez persze 5% homokos esetében nem jelent nagy problémát, 50%-nál már jóval többet jelent. Nyilván ez csak a kirakós egyik darabja, mert vannak más darabjai is (életszínvonal javulása, női egyenjogúság stb.), de az egyik darab. Régen a társadalmak úgy működtek, hogy ha nem született elég ember a fenntartásukhoz, akkor elpusztultak. Ma ez már nem így van, a világ egy része vámpírként szívja el a fiatalokat a másiktól. Mondjuk így működik a német, francia, brit és USA társadalom is. Persze ez sem tökéletes megoldás, hiszen a vér mérgezett, mivel sokszor nem tudják integrálni a kulturális különbözőségük miatt az érkezőket. A saját kultúra, a közösségi identitás fenntartására a legjobb módszer, ha saját gyerekei születnek a közösségnek és belülről tudja fenntartani önmagát. A homoszexuális életmód választása ezt sodorja veszélybe.

Ehhez kapcsolódik a másik téma is, a homoszexualitás reklámozása a médiában, amit taszítónak látok.

"A természetben NEM normális a monogám kapcsolat.... Vagyis miért preferálód a természet ellenes dolgot és terjeszted?"

Nem véletlenül nem használtam a természetes vagy természetellenes szót, mert nem tartom a homoszexualitást vagy akár a monogámiát, természetellenesnek.

Maga a természetes / természetellenes megfogalmazás egy marhaság. Az ember a természet része és ebből kivágni és mesterségesnek nevezni a cselekedetei miatt kialakult helyzetet szerintem értelmetlen. Illetve rengeteg olyan alapból természetes dolog van, ami egy kalap káros szar és az embert nagyon negatívan befolyásolja, szenvedést okoz (betegségek, öregség, halál stb.). Nem kell dicsőíteni a természetességet, ez hülyeség.

A monogámia szerintem nem értelmezhető a természetes / természetellenes síkon. Egy hangyánál fel sem merül, hogy monogám legyen, de lehet, hogy egyes madaraknál meg kizárólagos. Ha szűkítjük az egészet az emberre, akkor is csak azt látjuk, hogy az embernél több megoldás van, valamelyik monogám, valamelyik nem. Te spekuláltad, hogy bezzeg én szeretném, ha az asszony mellé beszállna egy másik nő is. Erre én azt válaszoltam, hogy nem szeretném, mert megtisztelem azzal a partneremet, hogy csak rá figyelek. Mivel beszéltem vele ilyesmiről, tudom, hogy ő is így gondolkodik velem kapcsolatosan.

"Szerintem még a vallási propagandát kellene betiltani hiszen annak egyértelmű negatív hatása látható a társadalomban, a fiatal gyermekek agyát megfertőzi szándékosan belekenyszeriti egy természet ellenes viselkedés formába......"

Ez is egy érdekes kérdés. Tinédzser koromban hasonlóan gondolkodtam erről, mint amit leírtál, de kicsit később nagyon megváltozott a véleményem. Én nem vagyok vallásos, ennek ellenére úgy gondolom, hogy a vallás nagyon fontos tartást ad a társadalmaknak. Ez egy érdekellentétet okoz: a vallás fennmaradása és pozitív vonzatai több előnnyel járnak a társadalom szempontjából, ugyanakkor az egyén szabadságára nézve hátrányosak.

2022.10.31. 00:27:13

@MEDVE1978:

Sok ember nem is érti, hogy az egyszerű többség nem azt jelenti hogy normális/természetes.
Piros pont.

A vallás egy kontroll amit elnyomásra használnak.
Semmi szükség nincs rá, hiszen képmutatást szül.
Pont ezért vagyunk nagy bajban, hiszen azok az emberek a társadalomban akik nem illeszthetők be abban a formában ahogy vannak, annyira jól szinlelnek, hogy gyakorlatilag nem lehet őket megtalálni és a helyén kezelni. Lásd politikusok, vallási vezetők, gyakorlatilag Pszichopata, szociopata jegyeket mutatnak, de mégis ők határozzák meg az adott csoport működését.

A populáció, ha végre nem a kis törzsi marhaságban gondolkodnánk, és megértenék az emberek a múltat nem lehet megváltoztatni, de a jövőt igen, akkor lehetséges lenne egy globális sokszínű társadalom ami nem akadályozza egymást mint most.
Ez a probléma, nem a születés szám.
Vagyis ebből a szempontból semmit sem jelent ki meleg és ki nem.
Az meg már más kérdés, hogy egy meleg lehet BI is, így viszont teljesen más képet fest a statisztika is. Ugye nem akarod a Churchill idézetet hallani... Ki volt az aki megrendelte a felmérést?

Vagyis egy meta probléma amit bűnbaknak használunk, miközben a baj maga a törzsi uszítás.
Divide and Conquer ugye ismerős...
Egy erős érdekében egyesített globális társadalmat nem lehetne ilyen formában kihasználni, főleg nem a jelenlegi kiskirályoknak.

Persze ha kiskirály vagy akkor megértem az álláspontod....

2022.10.31. 03:16:04

@MEDVE1978:
Egy kis információ:
www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/11642/antiszocialis-szemelyisegzavar

Különben meg nem értem miért kell a másikat hibáztatni azért,mert egy működőképes és vonzó társadalmat tudott teremteni ami vonzó a fiatalok számára.
Tudod pl MO pont olyan ország amit a többség szeretne, lehet kopkodni a másikat benne, lopni csalni hazudni, folyamatosan képmutatást gyakorolni, és összeszerelő proli tömegeket kinevelni akik ezeket a hagyományokat folytatják..... Ezzel te miért nem vagy boldog? Hiszen erre szavazott Mindenki.

Legyen Stadion nyerjen a Fradi a kutatók meg menjenek külföldre.

Mindenki boldogan éli életét....

Akkor most mi a baj, elfogyott az ellenség? Lassan csak magukban kell nézni az embereknek?
Ààà ne is álmodj róla... Soha nem lesz ott olyan.

MEDVE1978 2022.10.31. 17:17:27

@kiskutyafule:

Az ember genetikailag alkalmatlan a törzsi gondolkodástól való elszakadásra. Illetve annyiban elszakadásra, hogy szolidáris legyen más leszakadottal, hogy ha az ő törzse is bajban van. Ez egyszerű és naponta meg is figyelhető bárhol.
Felmérések szerint az ember kb. 100-200 embert tud megjegyezni, tehát átlagosan ennyi közeli barátod-rokonod-ismerősöd lehet, akinek a sorsa igazából érdekel és nem csak rutinból, emberbarátságból szereted.

Ezért irreális tendenciózusan az, hogy mondjuk egy ezerszer jobban élő, de magyar viszonyok között mégiscsak nyomorgó borsodi cigány szolidáris legyen és lemondjon dolgokról, csak azért, hogy mondjuk segítsen egy hajléktalanon.
Ebből az következik, hogy a globális hippitársadalom nem létrehozható, hiszen a magyar sohasem lesz eléggé szolidáris az ukránnal, a német pedig mondjuk az egyiptomival stb.
Az, amit írsz tehát lehetetlen, úgy hívták részben, hogy kommunista kísérlet vagy Jézus Krisztus térítése.

A vallás az emberek viselkedésének befolyásolására alkalmas. Sajnos a történelem azt bizonyítja, hogy az emberek nagyon könnyen viselkednek állatokként és egyes vallások ebben korlátozó erőként viselkedhetnek, ezért hasznosak. A felvilágosult, reformált kereszténység egy ilyen vallás, ahogy mondjuk a buddhizmus is.

A törzsi viselkedés, amit írsz, tehát az emberiség sajátja, így születtünk, valamennyire transzcendencia lenne ezt meghaladni. Jóval közvetlenebb probléma a születésszám csökkenése, hiszen az közvetlenül ahhoz vezet, hogy az emberi társadalmak, kultúrák összeomlanak. Egyszerűen egyes társadalmak nem képesek rekreálni magukat. Bőven lehetséges, hogy 3-400 év múlva már nem lesz magyar, horvát, szlovén, orosz, lett stb. kultúra. Kit boldogít, hogy még akkor is lesz esetleg 3 milliárd néger. Engem ugyan nem.

"Divide and Conquer ugye ismerős...
Egy erős érdekében egyesített globális társadalmat nem lehetne ilyen formában kihasználni, főleg nem a jelenlegi kiskirályoknak."
Ez önmagában egy új szint, egy ilyen faj, ami globális társadalmat alkot, már nem ember lenne, hanem valami más. Persze tudok elképzelni olyan helyzeteket, amelyekben ez lehetséges: mondjuk, ha mindenkit mátrix szerűen egy számítógépre kapcsolunk és abban éli le életét vagy ha az emberiség teljesen "munkanélkülivé" válik, mert az erőforrások nagyon bőven állnak rendelkezésre és a munkát robotok végzik.

2022.10.31. 22:20:05

@MEDVE1978:
Vagyis azt mondod, hogy a vallás nevében egymást ölni, mert nékem jobb az égi apukám, mert az elmehibbant pap azt mondta, az teljesen emberi, és szolidáris?

Kérlek ott írtam, ha az elmehibbant vezetők nem tudnak vonzó alternatívát teremteni, azért nem a másik vezető a hibás...
Kit érdekel egy egy kultúra eltűnése? Milyen jelentősége van?

2022.11.01. 02:02:36

@MEDVE1978:

Azt ugye észrevette az úr, minden egyes mondata önellentmodás?

Hiszen amíg a te preferált kultúrád nyomott el és semmisített meg más kultúrákat, addig senkit nem érdekelt, hogy mi van azokkal a kultúrákkal, most hirtelen a fallosz rossz oldalán áll, hirtelenséggel fontos lett.

Szerintem nem is érted, Minden egyes mondatod egy képmutatásra épül ami beépült a gondolkodás módba, így fel sem tűnik.
A vallás olyan tartást ad, hogy simán rabszolgákat tartunk, bőrszín alapján elítéljük a másikat, és ugye 5 dinár ellenében megvehető a feleséged is....

MEDVE1978 2022.11.02. 12:03:42

@kiskutyafule:
"Vagyis azt mondod, hogy a vallás nevében egymást ölni, mert nékem jobb az égi apukám, mert az elmehibbant pap azt mondta, az teljesen emberi, és szolidáris?"

Mondja a fene. Én azt mondom, hogy ez a tipikus és a történelmi tapasztalat az, hogy a sokasodó, meg sokáig fennmaradó társadalmakat így lehetett fenntartani, összetartani. Az ellenkezőjére még nem nagyon van példa.

"Kit érdekel egy egy kultúra eltűnése? Milyen jelentősége van?" Én szeretem a kultúrákat, az emberi teljesítményeket, a civilizációkat, amilyen szintre az ember képes volt elérni. Így szomorú vagyok, ha egy kultúra mondjuk nyomtalanul eltűnik.

Természetesen a legnagyobb hazugság az, hogy minden kultúra egyenértékű.

Mondok egy példát, a kőjaguárt.
A közép-amerikai népek a spanyolok bejövetele előtt szép sokszínűségben éltek, a kulturális csúcsteljesítményük a teraszos művelés, néhány szép kőszobor, nomeg kezdetleges pénzhasználat volt. A közép-amerikai társadalmak a XV. században tartottak ott, ahol a főníciaiak azelőtt több mint kétezer évvel. Kár, hogy a közép-amerikai kultúrák eltűntek, de egyértelműen jobb volt náluk az egyébként őket megsemmisítő spanyol kultúra, civilizáció.

"Hiszen amíg a te preferált kultúrád nyomott el és semmisített meg más kultúrákat, addig senkit nem érdekelt, hogy mi van azokkal a kultúrákkal, most hirtelen a fallosz rossz oldalán áll, hirtelenséggel fontos lett."
Ahogy írtam, a kultúrák egyenlősége hülyeség. Nekem a magyar, távolabban véve az európai kultúra, civilizáció, az életmódunk mindig sokkal értékesebb lesz, mint mondjuk a nigériai vagy a kínai.

Alapvetően te is úgy gondolod, hogy ez az egyenlősítő, woke ideológiád, a kulturális ideálod minden felett áll és ezért mindennek szépen ennek megfelelően kellene történnie, ezt az egyenlősítő humanizmust fogadod el abszolút igazságnak.

Én úgy gondolom, hogy ez a szeressük egymást gyerekek, minden virág virágozzon, mindenki egyenlő, minden kultúra létjogosult stb. duma képmutató, gyakorlatban nem megvalósítható és önmagával ellentmondó.

2022.11.02. 12:46:12

@MEDVE1978:

Akkor viszont megintcsak ott vagyunk, hogy nem létezhetnek nemzetek, hiszen 200 fő fölött nem létezik közösség.... És nézzen oda, vannak 10 milliós nagyvárosok. Mik nem vannak.
Vagyis nincsenek, hiszen te azt mondtad.
A világ legértékesebb kultúrája pedig a magyar, hát hogyne.....

Szerintem itt súlyos ego problémák vannak 10 milliós szinten.
Nem problémák, hanem katasztrófa, és felsőbbrendűségi komplexus.

Persze én azt mondok amit akarok.
Én remélem minél több ilyen kultúra minél előbb tűnik el, de örökre.
Nincs rá szükség.

Minek lenne rá szükség, gyenge képmutató, elnyomó és még buta is.
Vagdalozni azt tud, 2-3 nyelvet azt nem tud, képmutatás az megy, együttérzés az 0. Kicsinyes és irigy....

Az idő engem fog igazolni, egy métej az egész, uszított vallásos elbutitott emberek, akiknél mindenki más a hibás, egy gerinctelen féreg népség.
Akiknek a saját fiatal generáció hátrébb való mint a nyugdíjas, a foci előrébb való mint a kutatás, a tisztelet csak egy szó ami tekentély elvű elnyomásra használ.
Egy gusztustalan pöcegödör az egész.
Olyan embere itelkeznek mások felett akik semmit sem tettek le az asztalra, csak a szájuk jár, miközben még a saját gyerekük mellett sem állnak ki.
Milyen közösség ez?

Tényleg egy kis törzsi mutyi, semmi több 200 embernek jó, a többi meg bólogat, mert így jó, nyakig ér a szár, de nem hullámzik, legyen mindenki boldog, aki ellenszegül az legyen halál fia.

Ha minden olyan szép és jó akkor miért is más a hibás, hogy itt mégis jobb?

Ezt valaszold már meg, ne tereljük már a szót?
Miért gondolod, hogy te meg egy egész csoport jobban tudja mi jó egy fiatalnak mint az a fiatal maga?

Ez megintcsak egy példa a kicsinyes önzésre, nehogy már annak a fiatalnak jobb legyen mint az öreg proletár gyári munkásnak!
Szenvedjenek csak, és konzerváljuk ezt az állapotot!
Ez az igazi elmebaj!

Annyira rossz nézni ezt, főleg így, hogy lehetne 1090X is jobb.
Szerintem ha rajtad múlna akkor Amish kommuna működne 209 fős csoportokkal.

Milyen szép is lenne az, mint a szolgáló lány meséje.

Napóleon a disznó egyenlőbb mindenkinél!

Ez az igazi tartás a társadalomban, nyomjuk el mindenkit, így abszolút hatalom lesz a kézben!
Éljen a vallás, kovezzuk meg aki másképp gondolja!

Lassan hányinger kerulget a magyar társadalomtól.

És valaki ezt preferálja.
Mennyi beteg ember na, csak nem találnak ki az őrültek házából.

Érzelmek mennek át? Düh?

Csak egy pillanatra, ezután olyan szomorú leszek, mert sajnálom, hogy így kell élnie az embereknek, a remény halovány szikrája nélkül, anélkül, hogy valaha is képesek lennének valódi emberi érzelmekre, elfogadásra, együttérzésre.
Csak a képmutatás és önzőseg, semmi több nincs ott.

Tudod, vagyis nem tudod, a világ többi részén a társadalmak fejlődnek, képesek másként szemlélni a világot, sőt talán egyszer képesek lesznek ezeket a dolgokat nagyrészt maguk mögött hagyni, de látod ott csak a középkori jobbagy mentalitás van, és erre még büszkék is.
Ha szerencséd lesz a fejlett társadalmak vigyázni fognak az elmaradott régiókra, és valami fallal körbe veszik őket és hagyják őket.
Remélem mert ha kiengedik őket abból nagy baj lesz, sőt már van is.... Csak smafu beismerni.
Mert a törzsi uszítás aminek az az eredménye, hogy egy 3. VH küszöbén állunk.
Nem nem az Afrikai őslakos hibája,
Csak ezt a képmutató ember nem hajlandó beismerni.

MEDVE1978 2022.11.02. 15:46:26

"Akkor viszont megintcsak ott vagyunk, hogy nem létezhetnek nemzetek, hiszen 200 fő fölött nem létezik közösség.... És nézzen oda, vannak 10 milliós nagyvárosok."

Kontextust figyelmen kívül hagyva forgatod ki a leírtakat. Az állítás az volt, hogy az ember nem képes elszakadni a törzsi gondolkodástól, annyiban, hogy a mikrokörnyezete határozza meg az életmódját. Ha valaki egy magyar zsákfaluban születik, nem az lesz az első dolga, hogy szolidáris legyen az afrikai éhezőkkel. Persze lehet, hogy távolról majd sajnálja őket, de ha az lesz a kérdés, hogy legyen-e vegyesbolt a faluban vagy mondjuk az afrikai éhezők ehessenek fejenként 1 kg-val több húst, akkor előbbi mellett fog dönteni, mert az érinti őt és a mikrokörnyezetét. Ez nem zárja ki a 10 milliós városok létezését csak a szolidaritásnak és a szeressük egymást gyerekek mértékének szab határt.

"Minek lenne rá szükség, gyenge képmutató, elnyomó és még buta is.
Vagdalozni azt tud, 2-3 nyelvet azt nem tud, képmutatás az megy, együttérzés az 0. Kicsinyes és irigy..." Segíts egy kicsit, ez melyik kultúra? Szerintem ilyen nem nagyon van. Persze mindennek vannak negatív részei, de a magyar identitásnak is van pozitív része, elég sok.

Érdekes az is, hogy a magyar társadalmat azonosítod a magyar kultúrával és ugyanezt mondjuk a NER-el. Ezek messze nem azonos fogalmak.
A vallást pedig az agyatlan elnyomással, már már Nietzsche magasságokba emelkedve.

"Tudod, vagyis nem tudod, a világ többi részén a társadalmak fejlődnek, képesek másként szemlélni a világot, sőt talán egyszer képesek lesznek ezeket a dolgokat nagyrészt maguk mögött hagyni, de látod ott csak a középkori jobbagy mentalitás van, és erre még büszkék is."
Wow, melyik? Az amcsi? Vagy a svéd? Mindkettő nagyon másmerre megy. Az amcsi nyugodtan hagy megdögleni az utcán, ha nincs elég jövedelmed és mondjuk vakbélgyulladásod van. A svéd meg elájul a saját humanizmusától és egyre versenyképtelenebb lesz, hiszen csodálkozik, hogy a többiek piszkosan játszanak.

"Remélem mert ha kiengedik őket abból nagy baj lesz, sőt már van is.... Csak smafu beismerni." Végre egy jó állítás. Nem véletlen, hogy ma az USA a világ egyetlen nagy hatalma. Ennek nem csak az öreg Walt Disney az oka, hanem bizony a hadsereg. USA barátaink egy (számukra) pozitív dolgot mégis megtartottak: ott a bevethető hadsereg, ha az érdekek azt kívánják. Utána meg nem érdekli őket mindenféle Hágai Bíróság, meg hasonlók.
Ez pozitív, mert az USA tud védekezni. No meg, ahogy előbb írtam, őket nem érdekli, hogy egy adott évben fél millió vagy egy millió mexikói rabszolgamunkás hal meg egészségbiztosítás nélkül. Így valamennyire kezelik a migrációs problémát is.

Európában hasonló a helyzet, csak nincs hadsereg és érdemi migrációs probléma kezelés sem + az USA-tól irtó messze van Afrika és a Közel-Kelet, hozzánk meg közel.

Természetes szaporodás. Hosszú távon mindent ez fog eldönteni. Erdélyben évszázadok alatt egyre kevesebb lett a magyar és több a román. Erdély ma már román, kis magyar szigetekkel.

Putyin orosz rendszerében nagyon erősen csökkent a természetes szaporodás. A társadalom elöregedne (ha előtte nem innák halálra magukat), egyre kevesebb fiatal van, közel a demográfiai katasztrófa. Ennek bőven negatív gazdasági következményei is vannak. Az orosz modell nem működik, ezért Putyin megtámadja Ukrajnát, hogy az orosz nagyhatalmi múltra játszon politikailag.

Kína korfája a nyugati államokhoz hasonló, a természetes szaporodása nagyon jelentősen lecsökkent. Még van 10 jó év. Nem véletlen, hogy a szakértők ebben az időszakban tartják valószínűnek, hogy megtámadják Tajvant.

A 2050-es előrejelzések azt mutatják, hogy Ázsia lélekszáma 40%-al, Afrikáé több mint 200%-al növekszik. Ezeken a helyeken a legnagyobb a természetes szaporodás, nagyobb, mint amennyit el tud tartani akár Ázsia, akár Afrika. A történelem során a regulációs mechanizmust nagyjából háromféleképpen hívták: éhínség, betegség, háború. Az első nagyjából kizárt, hogy túl sok emberrel végezzen (elsősorban azért, mert Afrikában is van modern mezőgazdaság + effektív a világ kereskedelme, másodsorban a humanisták miatt, akik segélyezik az éhezőket), a másodikat az ember kordában tartja valamennyire, így marad a harmadik.

Röhejes kérdés, hogy ez kinek a hibája. Senkié. Az ember ilyen, jobban akar élni vagy legalább nem rosszabbul.
süti beállítások módosítása